Medlov 79, 783 91 pošta Uničov
Pondělí 16. 11. 2020 – online výuka
Čtení
ŽA - písmeno I i (probereme s dětmi při výuce)
- s. 42/1 – naučit se zpaměti básničku na I, vymalovat k ní obrázek
- s. 42/4, 43/1 (podle zadání)
Psaní – velká písanka s číslicemi
–s. 5 - psaní číslice 5 (podle zadání dole, poslední řádek dopsat až do konce)
Matematika
- PS s. 31/2
- PS s. 32/1 - která 5 se povedla, která se ti líbí? Tak bychom ji také chtěli psát – zakroužkovat (pátá a osmá)
- psát 5
– 32/ 2 prosím nedělejte, budeme dělat ve škole
Prvouka
-PS s. 20, 21 ústně opakovat
Pokud nestihnete všechny úkoly v pondělí, můžete je dodělat a poslat v úterý, kdy je volno (státní svátek)
Ve středu 18.11. – návrat do školy
Přeji hezký den.
Ivana Lachnitová
Středa 11. 11. 2020 – online výuka
Čtení
ŽA
- s. 40/4, 5 (podle zadání)
- číst ze čtecího listu č. 7 - postupně během celého týdne, pro rychlíky číst také ze čtecího listu Písmeno U (oboustranný)
Psaní – pracovní list se čtyřkami
– psaní 4 – celá strana i s obrázky, ke kterým jednou číslicí píšeme počet obrázků
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- prstem několikrát obtahovat daný tvar, pak psát ve vzduchu
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, snažit se netlačit na tužku (pokud se tlačí, nemůže se psát perem)
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
- PS s. 29/6
Prvouka
-PS s. 21/1 ústně Listnaté stromy – popovídat si o listnatých stromech, listy na podzim usychají, zbarvují se, opadávají, stromy pojmenovat, jírovec má plody kaštany, dub má žaludy, buk má bukvice – krmení pro lesní zvířátka (prohlédnout si dobře na fotkách stromy a jejich listy a plody – podle nich se stromy dají rozpoznat) …. …….. kdybyste šli někdy na vycházku do lesa nebo na Skalky, pokusit se najít stromy a pojmenovat je
Čtvrtek 12. 11. 2020 – jen domácí výuka
Čtení
SA - opakování - skládat písmenka i slabiky podle diktátu, tvořit jednoduchá slova (viz. ŽA s. 40/4) vždy pak přečíst
ŽA
- s. 41/1, 2 – pracujte podle zadání
- čtecí list 7
Psaní – modrý školní sešit do matematiky
– psaní číslice 4 (dbát na šikmost čar – začínáme mírně šikmo shora dolů jako když prší, pak rovně a nožička zase mírně šikmo shora dolů) – musí sedět na řádku
- před psaním použít už zavedený postup (procvičit před psaním prstíky, zápěstí, obtahovat 4 prstem v sešitě, psát ji ve vzduchu, správně se posadit, naklonit sešit, tužka do špetky, netlačit, odpočívat, protřepávat ruce) + vymalovat kočky
Matematika
- malý bílý početník – s. 29 – pište k obrázkům příklady s výsledky (některé obrázky vymalujte)
Pátek 13. 11. 2020 – online výuka
Čtení
ŽA
- s. 41/3, 4 číst věty a slova (dobře se naučit, v pondělí vyzkoušíme)
- číst ze čtecího listu č. 7
Psaní – písanka
– s. 3 – nácvik horní kličky
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- prstem několikrát obtahovat daný tvar, pak psát ve vzduchu
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, >snažit se netlačit na tužku (pokud se tlačí, nemůže se psát perem)
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
- PS s. 30/4 dokončit
- mašlička za odměnu
- PS s. 31/1, 3
Přeji hezký den.
Ivana Lachnitová
Pondělí 9. 11. 2020 – online výuka
Čtení
ŽA - písmeno U u (probereme s dětmi při výuce)
- s. 38/1 – naučit se zpaměti básničku na U, vymalovat k ní obrázek
- s. 38/4, 39/1 (podle zadání)
Psaní – malý školní sešit do matematiky
– psaní číslice 3 (celá strana, obrázek nahoře vymalovat)
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- prstem několikrát obtahovat daný tvar, pak psát ve vzduchu
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, snažit se netlačit na tužku
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
- PS s. 27/5 – oprav chyby, tj. dopiš chybějící znaménka (+,=) nebo výsledky
- s. 27/6 – zapiš příklady na sčítání podle teček (2 + 1 = 3, 1 + 1 = 2)
- s. 27/7 – pro zájemce (možno použít nalámané špejle nebo sirky s ulámanými hlavičkami)
- mašlička za odměnu
Prvouka
-PS s. 20/1, 2, 3 ústně Jehličnaté stromy – popovídat si o jehličnatých stromech, listy v podobě jehlic, které na podzim neopadávají – výjimka je modřín opadavý, kterému jehličí opadá, stromy pojmenovat, šišky (prohlédnout si dobře na fotkách stromy a jejich šišky – podle nich se stromy dají rozpoznat) …. …….. kdybyste šli někdy na vycházku do lesa nebo na Skalky, pokusit se najít stromy a pojmenovat je
Úterý 10. 11. 2020 – jen domácí výuka
Čtení
SA - opakování - skládat písmenka i slabiky podle diktátu, tvořit jednoduchá slova (viz. ŽA s. 37/4) vždy pak přečíst
ŽA
- s. 39/2 – číst slabiky, vymýšlet slova začínající na tyto slabiky
- s. 39/3 – pojmenovat obrázky, vložit písmenka ů, u (SA) a pak je napsat, nakonec vepište další známá písmenka
- s. 39/4 – pracujte podle zadání dole (pokládejte a pište malé tiskací písmeno)
Psaní – velká písanka Psaní číslic – s. 4 – pracujte podle zadání (poslední řádek dopisujte do konce)
– psaní číslice 4 (dbát na šikmost čar – začínáme mírně šikmo shora dolů jako když prší, pak rovně a nožička zase mírně šikmo shora dolů) – musí sedět na řádku
- před psaním použít už zavedený postup (procvičit před psaním prstíky, zápěstí, obtahovat 4 prstem v sešitě, psát ji ve vzduchu, správně se posadit, naklonit sešit, tužka do špetky, netlačit, odpočívat, protřepávat ruce)
Matematika
- kartičky s číslicemi a tečkami – srovnat řady (na rychlost), ukazovat čísla, tečky podle diktátu, rovnat příklady na větší, menší, rovná se, ukazovat výsledky příkladů na sčítání (1 + 1, 2 + 1, 1 + 2)
- PS s. 28/1 – správnou 4 zakroužkovat (je to třetí a sedmá v řadě), říct si, proč se nám ostatní nelíbí, co je na nich špatně
- psát 4 (dbát na šikmost čar – začínáme mírně šikmo shora dolů jako když prší, pak rovně a nožička zase mírně šikmo shora dolů) – musí sedět na řádku
Přeji hezký den.
Ivana Lachnitová
Středa 4. 11. 2020 – online výuka
Čtení
ŽA - slabiky s písmenem P p
- s. 36/3 – co dělají? přečíst slabiku a ústně doplnit zbytek slova
- s. 36/4, 5 – pracujte podle zadání dole
Psaní – modrý školní sešit do matematiky
– psaní číslice 2
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, snažit se netlačit na tužku
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
Sčítání do 2
- PS s. 24/3 – znázornit příklad = namalovat 1 jablíčko + 1 jablíčko, pak do mřížky zapsat krasopisně příklad 1 + 1 = 2
= namalovat 1 žalud + 1 žalud, pak opět zapsat příklad na sčítání
-PS s. 24/4,5 – přečíst dítěti zadání slovní úlohy, dítě si ukazuje na obrázku, řekne a zapíše příklad na sčítání 1 + 1 = 2
- mašlička k dráčkovi za odměnu
Čtvrtek 5. 11. 2020 – jen domácí výuka
Čtení
ŽA
- s. 37/1 – číst slova, dělat si obloučky, slova spojit s obrázky, ke kterým patří (Co komu patří?)
- s. 37/2 – práce se SA – poskládat slovo z daných písmenek na linku, pak přepsat a přečíst si (zkontrolovat)
- s. 37/3, 4, 5 – pracujte podle zadání dole (v pátek si zkusíme číst cv. 3 nebo 4 na jedničky)
Matematika
- starý bílý početník s. 14 – psát příklady 1 + 1 = 2 a vymalovat si libovolné 2 řádky obrázků
s. 31/2 – porovnávání – nechte prosím děti vypracovat úplně samostatně
Prvouka
-PS s. 18/1a) pracujte podle zadání dole
1b) povídejte si, co dělají děti na obrázku (češou-trhají různé ovoce, jaké ovoce..) – obrázek si může vymalovat,
kdo bude chtít (není povinné)
- s. 18/2 dokreslit barevně ovoce a ořech Ivana Lachnitová
Pondělí 2. 11. 2020 – online výuka
Čtení
SA - opakování - skládat písmenka podle diktátu, slabiky, tvořit jednoduchá slova (viz. ŽA s. 33/1) vždy pak přečíst
ŽA - písmeno P p (probereme s dětmi při výuce)
- s. 34/1 – naučit se zpaměti básničku na P, vymalovat k ní obrázek
- s. 34/2, 3 – zakroužkovat červeně P, modře p (možná stihneme společně při výuce, tak jen prosím zkontrolovat)
- s. 34/4,5
Psaní – Velká písanka Psaní číslic s kocourem Samem
- s. 2 – psaní číslice 2
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- prstem několikrát obtahovat daný tvar, pak psát ve vzduchu
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, snažit se netlačit na tužku
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
- PS s. 23/1 – psát číslici 2
Prvouka
-PS s. 17/1, 2, 3 ústně Ovoce na podzim
Úterý 3. 11. 2020 – jen domácí výuka
Čtení
SA - opakování - skládat slabiky, tvořit jednoduchá slova (viz. ŽA s. 33/3) vždy pak přečíst
ŽA
- s. 35/1 – pokud ještě nebudete mít nové písmenko P (Skládací ab.), můžete ho rovnou psát do okýnka
- s. 35/2 – pojmenovat obrázky, vložit písmenka (SA) a pak je všechny napsat (velká tiskací)
- s. 35/3 – pracujte podle zadání dole
Psaní – druhá strana pracovního listu , na který jste psali jedničky
– psaní číslice 2
- procvičit před psaním prstíky, zápěstí
- prstem několikrát obtahovat daný tvar, pak psát ve vzduchu
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit ostrouhanou tužku do špetky, k tomu si říkáme básničku na krásné psaní, snažit se netlačit na tužku
- pište po řádcích a odpočívejte podle potřeby (říkanky, cvičení, …)
Matematika
- nový zelený početník s. 1 – spojit čárou vždy jen 5 obrázků s číslicí 5 a pak je vymalovat
Přeji hezký den.
Ivana Lachnitová
ŽA – s. 26 zopakovat si říkanku na S + vymalovat k ní obrázek
- ústně vymýšlet slova začínající na S
- 26/3 několikrát si zopakovat čtení řádku písmenek
- s. 27/2 pojmenovat obrázky (pes, slon), vytleskat slabiky a obloučkem (tužkou) vyznačit pod mřížkou (1 slabika = 1 oblouček), pak ze skládací abecedy vzít a pokládat S do modré mřížky tam, kde ho slyší, pak místo něj dopsat tiskací S
- s. 27/3 pracujte podle zadání dole
- každý den prosím opakujte čtení slabik, které už umíme (s. 25), můžete využívat skládací abecedu – diktát písmenek, skládat slabiky podle učebnice, číst poskládaná písmenka, číst složené slabiky, vymýšlet na ně slova (MA – maminka, le – letadlo apod.)
Psaní
Písanka s. 38 Nácvik dolní kličky (dole si přečíst modrý návod a postupovat i podle něj)
- přečíst si básničku
- prstem několikrát obtahovat na stránce
- prstem několikrát psát kličku ve vzduchu (říkám e tomu vzduchopis)
- před psaním tužkou do sešitu se správně posadit, naklonit sešit a uchopit tužku do špetky, k tomu si říkám e básničku na krásné psaní:
Kdo chce pěkně psát,
musí pozor dát. ………….usazují se na celou židli, zasunují se ke stolu
Hlavu pěkně nahoru,
nožky zas do pozoru. ………… hlavu mírně sklonit nad sešit (nepsát nosem), nohy vedle sebe a pokud lze, tak
opřít o podlahu celými chodidly
Jedna ruka papír nakloněný drží, ……. správně naklonit sešit
druhá ruka ve špetce psát vydrží ………. úchop tužky do špetky
Tuto říkanku si říkat před každým psaním. Neustále sledovat správný sklon sešitu a úchop tužky.
- několikrát obtáhnout oba řádky
- vytřepat si ruce, protáhnout se, projít se
Pracovní list – děti ho mají vložený v písance
- napsat obě strany (možno s odpočinkem mezi oběma stranami)
- správné sezení při psaní, správný úchop
- předlohu si vždy aspoň 2x obtáhnout, pak už psát jen jednou
- Podzim – popovídat si o podzimu – jak se mění příroda, co se děje s rostlinami a se stromy, jak se připravují zvířata na zimu, co sbíráme za plody, jaké hry hrajeme na podzim, co můžeme tvořit (listy, dýně, zvířátka z kaštanů…), jak se oblékáme, jaká lesní zvířata známe….
- uč. s. 14/2,3
14/3 – pro zájemce na volnou chvíli a kdykoliv (kdo bude chtít, může si s dětmi vytvořit něco podzimního – kaštanová zvířátka, panáčka, skřítka … z listů a jiných přírodnin) , můžete mi to nafotit a poslat na e-mail – není to povinné)