Medlov 79, 783 91 pošta Uničov
Český jazyk
Uč.str. 93/cv.2 – do školního sešitu – společně on-line
Žlutý sešitek str.13/cv. předseda, soudce – společně on-line
Žlutý sešitek str.14/cv. 1 – společně on-line
PS. str.55/cv.1 – společně on-line
Matematika
Pracovní list – o 10 000 menší, větší číslo – společně on-line
Uč. 2.díl - str.10/zaokrouhlování – společně on-line
PS. 2.díl - str.7/cv.1 – společně on-line
Anglický jazyk
PS.str.39/cv.6 – společně on-line
Uč. str.40/Tv guide – společně on-line
Český jazyk
Žlutý sešitek str.11/k, l
Růžový sešitek str.15/cv.5
Růžový sešitek str.16/cv.6
ČTENÍ - Čítanka str. 92 – 94 – Mamuti – zapiš si do sešitu čtení (název, autor, sbírka), opiš si úkol a napiš odpověď, namaluj si obrázek, úkol: Vypiš jména členů tlupy.
Matematika
Pracovní list – o 10 000 menší, větší číslo
PS. 2.díl - str.7/cv.2
Český jazyk
Uč.str. 93/cv.3 – do školního sešitu – společně on-line
PS. str.55/cv.2 – společně on-line
Žlutý sešitek str.15/cv.2,3 – společně on-line
Matematika
Pracovní list – čísla od nejmenšího po největší – společně on-line
PS. 2.díl - str.7/cv.3,4 – společně on-line
Uč. 2.díl - str.11/zaokrouhlování – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.40/Tv guide – společně on-line
PS.str.40/cv.7 – společně on-line
Český jazyk
PS. str.55/cv.3
Růžový sešitek str.16/cv.7,8
Žlutý sešitek str.11/m, n
Matematika
Pracovní list – čísla od nejmenšího po největší
PS. 2.díl - str.7/cv.5
Český jazyk
Pracovní list – společně on-line
Žlutý sešitek str.15/cv.4,5 – společně on-line
Matematika - GEO
Uč.str.14,15 – kružnice, kruh – společně on-line
PS.str.10/cv.1,2,3,4 – společně on-line
Anglický jazyk
PS.str.40/cv.8 – společně on-line
PS.str.40/cv.9 – sami
PS.str.41/cv.10 – společně on-line
On-line výuka dne 20.04.
- zápis do školního sešitu:
- v polovině 10. století měl rod Přemyslovců jediného soupeře – kmen Slavníkovců
- roku 955 byli Slavníkovci vyvražděni. Zůstal pouze biskup Vojtěch. Vydal se do Pruska, kde byl zavražděn. Byl prohlášen za svatého.
- Kníže Oldřich a jeho syn Břetislav - Břetislav určil, že po smrti panovníka nastoupí na trůn nejstarší člen rodu
- Vratislav II. – získal roku 1085 královský titul a stal se prvním českým králem
Pracovní sešit str. – Vznik českého státu, vláda přemyslovských knížat
On-line výuka dne 20.04.
- zápis do školního sešitu:
Ekosystém rybník
- jezero je přírodní ekosystém
- rybník je umělý ekosystém
- rostliny: vrba bílá, rákos obecný, orobinec úzkolistý, leknín bílý
- ryby: všežravé – kapr
masožravé – štika, okoun, pstruh
- obojživelníci: skokan hnědý
- plazi: užovka obojková
- ptáci: lyska černá, labuť velká, kachna divoká
- savci: hryzec vodní, ondatra pižmová
Úkol: na papír A4 nakresli svého domácího mazlíčka (nebo zvířátko, které si přeješ) a popiš ho (barva, velikost, odkud pochází, strava, péče o něj apod.)
Český jazyk
Žlutý sešitek str.5/vzor hrad – cv.4 c
Růžový sešitek str.15/cv.2,3,4
Matematika
Pracovní list – zapiš zadaná čísla – dopiš celý levý sloupeček
PS. 2.díl - str.5/cv.1
ČTENÍ - Čítanka str. 95-96 – jen si přečti o lidech v pravěku
Český jazyk
Uč. str.88,89/vzor muž - společně on-line
PS. str.53/cv.1 - společně on-line
Žlutý sešitek str.7/vzor muž - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.7/cv.2
PS. 2.díl - str.5/cv.2,3
Anglický jazyk
Nová slovíčka – Unit 8 – What´s on TV
Uč. str.38/Unit 8 - společně on-line
Český jazyk
PS. str.53/cv.2,3
Žlutý sešitek str.7/cv.1a,b (na další straně)
Matematika
Pracovní list – zapiš zadaná čísla – dopiš celý pravý sloupeček
PS. 2.díl - str.5/cv.4
Český jazyk
PS. str.53/cv.4 – společně on-line
Uč. str.90/vzor stoj - společně on-line
Žlutý sešitek str.8/vzor stroj - cv.1,2 - společně on-line
Matematika
Pracovní list – nejblíže menší, nejblíže větší číslo - společně on-line
PS. 2.díl - str.5/cv.5 - společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.38/Unit 8 - společně on-line
PS. str.38/cv.1,2 – společně on-line
On-line výuka dne 06.04. od 09:30
- zápis do školního sešitu
Velkomoravská říše
- první stát na našem území
- vzniká v 9. st. n. l
- vládne kníže Mojmír
- řemesla – šperkařství, hrnčířství, kovářství
- rozvoj obchodu
Konstantin a Metoděj
- učení bratři ze Soluně
- pozval je kníže Rastislav, aby zde šířili křesťanství = víra v jednoho boha
- kázali ve slovanském jazyce
- Konstantin sestavil slovanské písmo = hlaholice a přeložil do slovanského jazyka bibli
(později přijal jméno Cyril)
- po smrti oba prohlášeni za svaté
Kníže Svatopluk
- po smrti K+M byli jejich žáci vyhnáni ze země a opět se káže a píše latinsky
- po smrti knížete podléhá Velkomoravská říše nájezdům kočovných Maďarů – rozpadá se
Pracovní sešit – 10
On-line výuka dne 06.04.
- zápis do školního sešitu:
- živočichové – hospodářská zvířata a domácí ,,mazlíčci“
- v okolí lidský sídel: obojživelníci – ropucha obecná
ptáci – vlaštovka obecná, jiřička obecná, sova pálená
savci – myš domácí, ježek západní, kuna skalní
Pracovní sešit – str. 26 + 27
Český jazyk
PS. str.52/cv.3 - společně on-line
Žlutý sešitek str.4/vzor hrad – cv.3a,b - společně on-line
Žlutý sešitek str.6/cv.5a - společně on-line
Matematika
PS. 2.díl - str.4/cv.2,3 – společně on-line
Pracovní list - společně on-line
Anglický jazyk
Pracovní list - společně on-line
Uč. str.37/komix - společně on-line
ÚTERÝ
Český jazyk
PS. str.52/cv.4 a,b
Žlutý sešitek str.5/cv.3 c,d,e
Žlutý sešitek str.6/cv.5 b
Matematika
Pracovní list
ČTENÍ - Čítanka str. 123 a 127 – jen si přečti o aprílu a Velikonocích
ČTENÁŘSKÝ DENÍK – zapiš si knihu do čtenářského deníku (název, autora, hlavní postavy, místo, kde děj odehrává, děj knihy……obrázek, proč se ti kniha líbila) – pošli do 5.4.
Český jazyk
PS. str.52/cv.4 c - společně on-line
Žlutý sešitek str.4/vzor hrad – cv.4 a,b - společně on-line
Žlutý sešitek str.6/cv.5 c - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.5,6/číselný obor do 1 000 000 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.37/komix - společně on-line
Nová slovíčka – 8.lekce – sami – Unit 8 – What´s on TV.
On-line výuka dne 30.03. od 09:30
- pracovní sešit str. 9
- zápis do školního sešitu:
Staré pověsti České
O ČECHOVI
Podle dochovaných pověstí přivedl praotec Čech svůj kmen pod horu Říp. Rozhlédl se po krajině a rozhodl, že se zde usadí. Zemi pojmenovali na počest Čechy.
O KROKOVI A JEHO DCERÁCH
Krok převzal vládu po smrti praotce Čecha. Sídlil na hradě Budeš se svými třemi dcerami: Kazi (uměla léčit), Tetou a Libuší (uměla věštit). Nechal vystavět mohutný hrad – Vyšehrad. Po Krokově smrti se ujala vlády jeho nejmladší dcera Libuše. Žila na Vyšehradě, vládla moudře svému lidu.
O BIVOJI
Podle pověsti Bivoj chytil na Kavčí hoře divokého kance holýma rukama. Dal si ho na záda a odnesl ho na hrad. Za tento čin získal ruku Kazi.
O PŘEMYSLOVI
Libuše si vzala za manžela Přemysla Oráče. Přemysl se stal zakladatelem rodu Přemyslovců.
O KŘESOMYSLU A HORYMÍROVI
Horymír chtěl, aby bylo více zemědělců než havířů, což se nelíbilo Křesomyslovi, který ho dal uvěznit k smrti. Horymír však na koni Šemíkovi přeskočil Vyšehradské hradby, přeplaval Vltavu a unikl smrti.
Český jazyk
PS. str.51/cv.4 - společně on-line
Žlutý sešitek str.2/2 d,e - společně on-line
Žlutý sešitek str.2/3a - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.4/číselný obor do 1 000 000 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.35/school – společně on-line
Pracovní list – společně online
Český jazyk
Růžový sešitek str.14/n
Žlutý sešitek str.2/3b
PS. str.51/cv.2,3
Matematika
PS. 2.díl - str.3/cv.1,2
Výtvarná výchova - obrázky vyfoť a pošli do 1. 4. (ukázku máš na teamsech v předmětu VV)
Jarní květiny – sněženky, tulipány – z papíru slož květ, nalep na papír a zbytek rostliny dokresli, vybarvi i pozadí (papír na který budeš lepit květinu), použít můžeš pastelky, voskovky, barvy
Zápich do květináče – namaluj jarní motiv (vajíčko, slepičku, kuře, zajíčka, motýlka) nalep na špejli, použít můžeš pastelky, fixy
ČTENÍ - Čítanka str. 108-109 – Jaro už je ve vzduchu – jen si přečti o jarních rostlinách
Český jazyk
Žlutý sešitek str.3/3c,d - společně on-line
PS. str.51/cv.5 - společně on-line
Uč. str.86/vzor hrad - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.4,5/číselný obor do 1 000 000 – společně on-line
PS. 2.díl - str.3/cv.3,4 – společně on-line
Anglický jazyk
Pracovní list - společně on-line
Uč. str.36/school – společně on-line
PS. str.36/cv.5 -společně on-line
Český jazyk
Růžový sešitek str.14/E-cv.1
Žlutý sešitek str.3/3e,f
Matematika
PS. 2.díl - str.4/cv.1
Anglický jazyk
PS. str.36/cv.6
Český jazyk
PS. str.52/cv.1,2 - společně on-line
Žlutý sešitek str.3/3g - společně on-line
Žlutý sešitek str.4/vzor hrad – cv.1,2 - společně on-line
Matematika
Pracovní listy - společně on-line
Anglický jazyk
PS. str.37/cv.7 - společně on-line
Uč. str.37/komix - společně on-line
PONDĚLÍ
Český jazyk
Růžový sešitek str.12/2 f, g - společně on-line
Uč. str.83/podstatná jména rodu mužského - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl- str.2/číselný obor do 100 000 – společně on-line
4. ročník 2. díl – strana 2 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
Anglický jazyk
Uč. str.34/school – společně on-line
Český jazyk
PS. str.50/cv.3,4
Růžový sešitek str.13/2 h, i
Matematika
PS. 2.díl - str.1/cv.1,2
ČTENÍ - Čítanka str. 91 – Muzeum – přečti si a nauč se báseň zpaměti – do pátku 19.3.
Český jazyk
Růžový sešitek str.13/2 j, k - společně on-line
Uč. str.84/vzor pán - společně on-line
Žlutý sešitek str.1/1 - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.2/číselný obor do 100 000 – společně on-line
PS. 2.díl - str.1/cv.3,4 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.35/school – společně on-line
PS. str.35/cv.3 -společně on-line
Český jazyk
Růžový sešitek str.14/ l, m
PS. str.514/cv.1
Matematika
PS. 2.díl - str.2/cv.1
Český jazyk
Uč. str.85/cv.3, 4 - společně on-line
Žlutý sešitek str.1/2a,b,c - společně on-line
Matematika
Uč. 2.díl - str.2/číselný obor do 100 000 – společně on-line
PS. 2.díl - str./cv.2,3 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.35/school – společně on-line
PS. str.35/cv.4 -společně on-line
On-line výuka dne 16.03. od 09:30
- zápis do školního sešitu:
Slované
- první lidé osídlující (trvale) naši zemi (5. století)
- byli pastevci a zemědělci
- nástroje ze dřeva, výroba keramiky, tkaní látek
- stavěli si osady, před nepřáteli stavěli opevněná hradiště
- začal výměnný obchod
- uznávali mnoho bohů
Kupec Sámo
- sjednotil Slovany a dovedl je k vítězství proti nepřátelským Avarům – Sámova říše (7. století)
- po smrti Sáma říše zaniká
Pracovní sešit – Příchod Slovanů, Sámův kmenový svaz
On-line výuka dne 16.03.
- zápis do školního sešitu:
Ekosystém park
- rostliny: jehličnany (smrk pichlavý)
keřové jehličnany (tis červený, jalovec obecný)
listnaté stromy (jírovec maďal)
byliny (violka vonná)
- živočichové: obojživelníci (ropucha obecná)
ptáci (holub domácí, hrdlička zahradní, kos černý, strakapoud velký)
savci (netopýr hvízdavý)
Pracovní sešit – str. 24
Český jazyk
Uč. str.81/ procvičování rodu ženského – společně on-line
PS. str.49/cv.4 – společně on-line
Růžový sešitek str.10/cv.1,2a - společně on-line
Růžový sešitek str.11/cv.1 a,b - společně on-line
Matematika
Uč. str.53/cv.2 – společně on-line
PS. str.38/cv.4,5,7 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.63/dates – společně on-line
Pracovní list - společně on-line
Napsat si slovíčka – sami (do středy)
Český jazyk
PS. str.49/cv.3
Růžový sešitek str.10/cv.2b,c
Růžový sešitek str.11/cv.1 c,d
Matematika
PS. str.38/cv.6
Pracovní list – jedna strana vagónků – 1m = …cm = …..mm =…dm
Čtení si rozvrhni na celý týden. (každý den můžeš přečíst kousek), zápis pošli do pátku.
ČTENÍ - Čítanka str. 88 – 91 – Člověk z doby před milionem let - zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), nakresli si obrázek a zapiš si otázku a odpověz na ni – Co objevil Kopyto s Mňoukem v první jeskyni? A co v druhé?
Český jazyk
Růžový sešitek str.11/cv.1 e,f,g - společně on-line
Uč. str.82/podstatná jména rodu mužského - společně on-line
Matematika
Uč. str.53/jednotky objemu – společně on-line
Uč. str.53/cv.3 – společně on-line
PS. str.39/cv.1,2,4 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.63/dates – společně on-line
Uč. str.34/school – společně on-line
Český jazyk
PS. str.49/cv.5
Růžový sešitek str.12/2a,b,c
Matematika
PS. str.39/cv.3,5
Český jazyk
Růžový sešitek str.12/2d,e - společně on-line
PS. str.50/cv.1,2 - společně on-line
Matematika
Pracovní list – druhá strana vagónků - společně on-line
Uč. str.54/opakování převodů jednotek – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.34/school – společně on-line
PS. str.34/cv.1,2 -společně on-line
On-line výuka dne 09.03. od 09:30
- zápis do školního sešitu:
Pravěk
- o životě pravěkých lidí se dovídáme z archeologických vykopávek
- žili v tlupách ve volné přírodě, v jeskyních, v chatrčích
- živili se sběrem lesních plodů a lovem divoké zvěře
- zbraně si vyráběli z kostí, kamene = doba kamenná, později z kovu = doba
bronzová, ze železa = doba železná
- postupem času se začali zabývat: zemědělstvím (domácí zvířata, pole), řemesly
(hrnčířství)
- věřili v bohy
První obyvatelé českých zemí: Keltové, Bójové, Germáni, v 5. - 6. století přichází první
slovanské kmeny.
Pracovní sešit – České země v pravěku
On-line výuka dne 09.03.
Opakování formou testu v MS Teams.
PONDĚLÍ
Český jazyk
Růžový sešitek str.9/vzor růže – společně on-line
PS. str.48/cv.4, 5 – společně on-line
Matematika
Uč. str.51/cv.2 – společně on-line
PS. str.36/cv.2,3,5 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.63/dates – společně on-line
Dopsat si slovíčka - sami
Vyzvednout si u školy – pracovní listy AJ, M, učebnice, pracovní sešity a sešity
Český jazyk
PS. str.47/cv.3, 4
Růžový sešitek str.8/cv.4 d,e
Matematika
Uč. str.52/cv.1 – do školního sešitu
PS. str.36/cv.4,6
Český jazyk
Uč. str.79/vzor píseň – společně on-line
Uč. str.79/cv.1,2,3 – společně on-line
Matematika
PS. str.36/cv.7 – společně on-line
PS. str.37/cv.1,2,5,7– společně on-line
Anglický jazyk
Pracovní list – opakování 4,5,6 lekce – část on-line, část sami
Český jazyk
Růžový sešitek str.9/cv.1 – píseň
Růžový sešitek str.10/cv.2 a,b
Uč. str.79/cv.5 – na fólii
Matematika
PS. str.37/cv.3,4,6 – společně on-line
ČTENÍ – napsat si zápis do sešitu čtení
Astrid Lindgrenová (1907-2002)
Švédská spisovatelka, autorka knih pro děti. Její knihy jsou plné poutavých dětských dobrodružství a laskavého humoru. Psala i romány, povídky, divadelní hry, poezii, filmové a divadelní scénáře. Její knihy byly přeloženy do 70 jazyků ve více než 100 zemích po celém světě. Nejznámější díla: Děti z Bullerbynu, Pipi Dlouhá Punčocha a Emil Neplecha.
Čítanka str. 86 – 87 –Drzosti a průšvihy, Dějiny, Byl rodič a měl děcko – jen přečíst
Český jazyk
Uč. str.80/vzor kost – společně on-line
PS. str.49/cv.1, 2 – společně on-line
Matematika
Uč. str.53/cv.1,2 – společně on-line
PS. str.38/cv.1,2,3 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.63/dates – společně on-line
Pracovní list - společně on-line
On-line výuka dne 02.03. od 09:30
- zápis do školního sešitu: na novou stranu v sešitě si napsat přes celý list:
ČESKÉ DĚJINY
ČAS
- doba oběhu Země kolem Slunce = 1 rok
- doba oběhu Měsíce kolem Země = 1 měsíc (30 dní)
- doba otočení Země kolem své osy = 1 den
- začátek počítání let (počátek letopočtu) = rok narození Ježíše Krista
- letopočty před narozením Ježíše Krista označujeme jako před naším letopočtem (př.n.l);
události po narození označujeme jako našeho letopočtu (n.l.)
- století = doba jednoho sta let (2001 – 2100 jsou 21. století)
- tisíciletí = doba jednoho tisíce let (1001 – 2000 jsou 2. tisíciletí)
+ namalovat si a barevně označit osu s počátkem letopočtu a namalovat si i znázornění
století na časové ose jako v učebnici na str. 4
Pracovní sešit – str. 5 celá
On-line výuka dne 02.03.
- Zápis do sešitu:
Ekosystém louka
- živočichové:
a) bezobratlí – saranče, kobylky, včela medonosná, čmeláci, motýli
b) plazi – ještěrka obecná
c) ptáci – vrabec polní
d) savci – sysel obecný
Pracovní sešit str. 23
Český jazyk
Růžový sešitek str.6/cv.g, h – společně on-line
Uč. str.75/cv.3 – společně on-line
Uč. str. 76/skloňování podstatných jmen rodu ženského – společně on-line
PS. str.47/cv.1 – společně on-line
Matematika
Uč. str.49/cv.3 a, b – společně on-line
PS. str.34/cv.4 -společně on-line
Anglický jazyk
PS. str.30/cv.6 – společně on-line
Opakování 6 lekce – společně
Uč. str.31/komix – společně on-line
Český jazyk
Uč. str.75/cv.2, 4 – na fólii
Růžový sešitek str.6/cv.i
Vytisknout si nebo vyzvednout u školy nakopírované tabulky pro rod ženský. Nalepit si do školního sešitu.
Matematika
PS. str.34/cv.3, 5
Anglický jazyk
PS. str.30/cv.7
PS. str.31/cv.8
Český jazyk
PS. str.47/cv.2 – společně on-line
Uč. str.77/vzor žena – společně on-line
Uč. str.77/cv.1, 2 – společně on-line
Růžový sešitek str.7/cv.1, 2 – společně on-line
Matematika
Uč. str.50/roznásobení závorky – společně on-line
Uč. str.50/cv.1 – společně on-line
PS. str.35/cv.1 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.32/opakování 4,5,6 lekce – společně on-line
PS. str.32/cv.1,2 – společně on-line
Český jazyk
Růžový sešitek str.8/cv.4 a,b,c
PS. str.48/cv.2
Uč. str.77/cv.3 – piš do školního sešitu
Matematika
PS. str.35/cv.2, 3
ČTENÍ - Čítanka str. 84 – 85 – Nové rošťárny Emila z Lönnebergy – zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), nakresli si obrázek a zapiš si otázku a odpověz na ni – Kam Emil položil nalíčenou past? Kam byste jí umístili vy?
Český jazyk
Uč. str.78/vzor růže – společně on-line
Uč. str.78/cv.1,2 – společně on-line
PS. str.48/cv.1, 3 – společně on-line
Matematika
Uč. str.50/cv.2 – společně on-line
PS. str.35/cv.4 – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. str.33/opakování 4,5,6 lekce – společně on-line
PS. str.33/cv.3 – společně on-line
On-line výuka dne 23.02. od 09:30
Pracovní sešit: str. 20/ cv. 10, 11
Pracovní sešit: str. 21/ cv. 2, 3. 4, 5
- Zápis do sešitu:
Hospodaření
- v ČR j e oficiální měna koruna česká (bankovky, mince)
- příjem- např. kapesné, výplata
- výdaje- např. nájem, splátky, platba za potraviny, lístek do kina …
- přebytek - příjmy jsou větší než výdaje
- schodek – příjmy jsou menší než výdaje
On-line výuka dne 23.02.
- Zápis do sešitu:
Ekosystém louka
- přírodní ekosystém
- na loukách rostou trávy (lipnice luční, bojínek luční, psárka luční)
- trávy a byliny složí jako potrava pro hospodářská zvířata
- byliny (smetánka lékařská, sedmikráska obecná, jetel luční)
- léčivky- jitrocel kopinatý, řebříček obecný
- jedovaté – pryskyřník prudký, ocún jesenní
Český jazyk
Růžový sešitek str.3/cv.1 kuře – společně on-line
Růžový sešitek str.4/cv.2 – společně on-line
Uč. str. 74/vzor stavení - společně on-line
Matematika
Uč. str. 48/cv.1a,b – Pamětné násobení pomocí rozkladu – společně on-line
Uč. str. 48/cv.2a,b – společně on-line
PS. str.33/cv.1 – jeden sloupeček – společně on-line
4. ročník 1. díl – strana 48 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
Anglický jazyk
Opakování – 6.lekce – a sunny day
Uč. Str.29/písnička- společně on-line
Český jazyk
PS. str.46/cv.2, 3
Matematika
Uč. str. 48/cv.1 c, 2 c
PS. str.33/cv.1 – druhý sloupeček
ČTENÍ – čítanka str. 79 – Co řekli žáci darebáci – jen přečíst
Čítanka str. 80 – 83 – Baterka – zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), nakresli si obrázek a odpověz na otázku – Myslíš, že Mikuláš vypočítal příklad správně? Co všechno dělal Mikuláš s baterkou?
Český jazyk
Růžový sešitek str.4/cv.1 – společně on-line
Růžový sešitek str.4/cv.2 a – společně on-line
Růžový sešitek str.5/cv. a, b – společně on-line
Matematika
PS. str.33/cv.2 – společně on-line
Uč. str. 49/cv.1 a,b – Pamětné dělení pomocí rozkladu – společně on-line
Uč. str. 49/cv.2 a,b – společně on-line
Anglický jazyk
Uč. Str.29/weather - společně on-line
PS. str.29/cv.3, 4 – společně on-line
Český jazyk
Růžový sešitek str.4/cv.2 b, c
Růžový sešitek str.5/cv.c, d
Matematika
PS. str.33/cv.3
PS. str.34/cv.1
Anglický jazyk
Napiš si slovíčka do slovníčku.
Český jazyk
PS. str.46/cv.4 – společně on-line
Růžový sešitek str.6/cv.e – společně on-line
Matematika
PS. str.33/cv.3, 4 -společně on-line
PS. str.34/cv.2 – společně on-line
Anglický jazyk
PS. str.29/cv.5 – společně on-line
Uč. Str.30/poem1,2 - společně on-line
On-line výuka dne 18.02.
- opakování formou testu na MS Teams
- Učebnice str. 32 – 33 Nerostné bohatství
- Zápis do sešitu:
Nerostné bohatství
- nerostné suroviny nám poskytuje neživá příroda
- v ČR naleziště černého uhlí, hnědého uhlí, vápence, kaolinu, sklářských písků a stavebního kamene
On-line výuka dne 18.02.
- opakování formou testu na MS Teams
Český jazyk
Růžový sešitek str.1/cv.2 d, e – společně on-line
Uč. str. 71/ vzor moře - společně on-line
PS. str.45/cv.1 - společně on-line
Matematika
PS. str.31/cv.1,2,5 - společně on-line
Anglický jazyk
Uč. Opakování 5 lekce- společně on-line
Uč. str.27/komix - společně on-line
Český jazyk
PS. str.4/cv.2
Růžový sešitek str.2/cv.3 a, b
Matematika
PS. str.31/cv.3, 4
Anglický jazyk
Napiš si slovíčka do slovníčku
Český jazyk
Uč. str. 71/vzor moře - společně on-line
PS. str.45/cv.3, 4 - společně on-line
Matematika
Uč. str. 47/kombinované početní operace – se závorkami i bez závorek – společně on-line
PS. str.32/cv.1(jeden sloupeček) - společně on-line
Anglický jazyk
Uč. Str.28/6 lekce - společně on-line
PS. str.27/cv.1 - společně on-line
Český jazyk
Růžový sešitek str.3/vzor moře - cv.1, 2
PS. str.45/cv.5
Matematika
PS. str.32/cv.1(druhý sloupeček)
PS. str.32/cv.2
ČTENÍ – čítanka str. 76 – Páni kluci – jen přečíst
Čítanka str. 77 – 79 – Jak Aleš dostal papouška – zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), nakresli si obrázek a odpověz na otázku č.2 – Jak velké lumpárny se Aleš dopustil?
Český jazyk
Uč. str. 73/vzor kuře - společně on-line
PS. str.46/cv.1 - společně on-line
Matematika
Uč. str. 47/cv.4
PS. str.32/cv.3, 4
Anglický jazyk
PS. str.27/cv.2 - společně on-line
Uč. Str.29/písnička- společně on-line
On-line výuka dne 04.02.
- pracovní sešit str. 18
- Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Půda a zemědělství
- půda je zdrojem obživy
- vzniká zvětráváním a rozpadem hornin v důsledku působení vody, vzduchu, teplot a ovzduší
- je obohacená o odumřelé části těl rostlin a živočichů = humus
- obsahuje vodu, vzduch, rostlinné a živočišné organizmy
- druhy půd: a) černozem – nejúrodnější (mížimy)
b) hnědozem – méně úrodná (vysočiny)
c) podzol – neúrodná (hory)
- zemědělství je závislé na teplotě, srážkách, kvalitě půdy
- v nížinách – pšenice, ječmen, kukuřice, cukrová řepa, ovoce, zelenina, vinná réva
- vrchoviny – oves, len, brambory
On-line výuka dne 04.02.
Učebnice str. 39 – Polní plodiny
Zápis do sešitu:
3) olejniny – lisujeme z nich olej
- řepka olejka, slunečnice roční
4) pícniny – ke krmení hospodářských zvířat
5) textilní plodiny – na výrobu textilu
- len setý
PONDĚLÍ
Uč. str. 69/skloňování podstatných jmen rodu středního – společně on-line
PS. str.44/cv.1, 2, 4 – společně on-line
ÚTERÝ PS. str.44/cv.3
STŘEDA
Uč. str. 70/vzor město - společně on-line
PS. str.44/cv.5 - společně on-line
Růžový sešitek str.1/cv.1 - společně on-line
ČTVRTEK
Uč. str. 70/cv.2 – napsat do školního sešitu
Růžový sešitek str.1/cv.2 a, b, c
ČTENÍ – čítanka str. 74 – Sněhuláci ve Lhářích, Cecil – jen přečíst
Čítanka str. 75 - Co létá a nelétá v zimě – zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), odpověz na obě otázky pod ukázkou
PONDĚLÍ
Uč. str. 44/násobení a dělení čísly 10,100,1000 – společně on-line
PS. str.29/cv.5,6 - společně on-line
Uč. str. 45/násobení - činitel zakončený nulami, dělení – dělenec zakončený nulami – společně on-line
Uč. str. 45/cv.1,2 - společně on-line
4. ročník 1. díl – strana 45 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
ÚTERÝ PS. str.29/cv.3,4
STŘEDA PS. str.30/cv.1,2,5 - společně on-line
ČTVRTEK PS. str.30/cv.3,4
PONDĚLÍ
Uč. str. 26/ společně on-line
PS. str.26/cv.5 společně on-line
ÚTERÝ
Napiš si slovíčka do slovníčku.
STŘEDA
Uč. str. 26/ společně on-line
PS. str.27/cv.7,8 společně on-line
PS. str.26/cv.6 - sami
On-line výuka dne 26.01.
- pracovní sešit str. 18/ cv. 1, 2
- Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Počasí a podnebí
- počasí = okamžitý stav ovzduší
- ovlivněno polohou místa na Zemi, nadmořskou výškou, vzdáleností od moře, teplotou vzduchu, vodními srážkami, prouděním vzduchu, slunečním svitem
- podnebí = dlouhodobý stav počasí na určitém místě
- ovlivněno vzdáleností místa od rovníku, vzdáleností od moře, nadmořskou výškou
- v ČR oblasti – chladné, mírně teplé, teplé
+ namalovat si do sešitku (z učebnice str. 29) obrázky pod vysvětlivkami (jasno, polojasno, zataženo, déšť, bouřka, sníh)
On-line výuka dne 27.01. – budeme si opakovat vlastnosti látek
Učebnice str. 38 – Polní plodiny
Zápis do sešitu:
Pole
- umělý ekosystém (vytvoření člověkem)
- pěstujeme polní plodiny
1) obilniny
- stonek = stéblo
- pšenice setá, žito seté, ječmen obecný, oves setý, kukuřice setá
2) okopaniny
- řepa obecná cukrovka (bílá bulva – cukr)
- řepa krmná (červená bulva – krmivo)
-lilek brambor (příloha, škrob)
+ namaluj si do sešitu k obilninám obrázek stavby těla obilniny (str. 38)
Pracovní sešit str. 20
Vyzvednout si u školy nový pracovní sešitek a nakopírované materiály. (v úterý nebo ve středu)
PONDĚLÍ
Uč. str. 65/cv.3, 5 – společně on-line
PS. str.43/cv.1 a,b,c – společně on-line
ÚTERÝ
PS. str.43/cv.1 d
PS. str.43/cv.3
ČTENÍ
čítanka str. 72 – Kalendář – jen přečíst, ústně odpovědět na otázky pod textem
STŘEDA
Uč. str. 65/cv.6 – společně on-line
PS. str.43/cv.2 – společně on-line
ČTVRTEK
Uč. str. 66/cv.1 a, b – opiš si věty do sešitu a podle tabulky urči rod(životnost), číslo a pád, vylušti hádanku
Zápis do školního sešitu: (opiš nebo nalep)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
Při rozhodování jaké i/y napsat v koncovce podst.jmen postupujme takto:
1.Určíme rod podst.jména, pokud je rod mužský určíme životnost (to léto – rod střední)
2.Podst.jméno si řekneme v 1.pádu jednotného čísla a všimneme si koncovky (léto – koncovka -o)
3.Podst.jméno si řekneme v 2.pádu jednotného čísla a všimneme si koncovky (léto- bez léta – koncovka -a)
4.Srovnáme koncovky podst.jména s koncovkami vzorů pro tento rod a přiřadíme ke vzoru, který má stejné koncovky v 1. i ve 2. pádu jednotného čísla
PÁTEK
Uč. str. 67/skloňování podstatných jmen – společně on-line
Uč. str. 68/podstatná jména rodu středního – společně on-line
Nalepit tabulku – přehled skloňování podstatných jmen rodu středního
ČTENÍ – čítanka str. 73 – Měsíce – zapiš do sešitu čtení (název, autor, sbírka), vyhledej a vypiš rýmy, odpověz na otázku číslo 1 pod básničkou
PONDĚLÍ
Uč. str. 42/cv. – 1 a – společně on-line
PS. str.28/cv.1,2 – společně on-line
ÚTERÝ
Uč. str. 42/cv. – 2 – opiš si i zadání slovní úlohy
PS. str.28/cv.3
STŘEDA
Uč. str. 41/cv. – 3 – společně on-line
Uč. str. 43/cv. – 2 – společně on-line
ČTVRTEK
Uč. str. 42/cv. – 3 – opiš si i zadání slovní úlohy
PÁTEK
Uč. str. 44/násobení a dělení čísly 10,100,1000 – společně on-line
Uč. str. 44/cv.1, 2 - společně on-line
PS. str.29/cv.1, 2 – společně on-line
4. ročník 1. díl – strana 44 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
PONDĚLÍ
Uč. str. 24/ společně on-line
PS. str.24/cv.2 – společně on-line
ÚTERÝ
STŘEDA
Uč. str. 25/ společně on-line
PS. str.25/cv.3 – společně on-line
ČTVRTEK
PÁTEK
Uč. str. 25/ společně on-line
PS. str.25/cv.4
On-line výuka dne 21.01.
- pracovní sešit str. 17
- Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Povodí = území odvodňované jednou řekou (Labe, Morava, Vltava, Odra)
Rozvodí = hranice mezi povodími
Jezera = přirozeně vzniklá vodní nádrž
Rybníky = uměle vytvořená vodní nádrž
Přehrady = uměle vytvořené vodní nádrže v údolí řek
On-line výuka dne 21.01. – budeme si opakovat vlastnosti látek
Teamsy – podívej se do záložky čeština, matematika a angličtina najdeš tam testíky, které do konce týdne vypracuj.
Čtení – čítanka str.68– Vánoce v lese - jen přečíst
str. 69-70 - Bublinková řeč - zapsat do sešitu čtení (autora, ilustraci, sbírku), odpověz na o tázku- Na čem byla založena Kateřinina "bublinková řeč"?
str.71 - Silvestrovská - jen přečíst
PONDĚLÍ
Zápis do školního sešitu uč. str. 58- Částice – opsat žlutou tabulku
Uč. str. 58/cv.2, 3 – společně on-line
PS. str. 40/cv.1,2 – společně on-line
ÚTERÝ
Zápis do školního sešitu uč.str. 59- Citoslovce – opsat žlutou tabulku
Uč. str. 59/cv.2 – na folii
PS. str. 40/cv.1,2,3
Napiš si do školního sešitu zápis na středu.
STŘEDA
Zopakujeme slovní druhy
Zápis do školního sešitu:
PODSTATNÁ JMÉNA
Rod, číslo a životnost podstatných jmen
U podst. jmen rozlišujeme trojí rod: mužský (ten), ženský (ta), střední (to)
Podst.jméno si řekneme v 1. pádě jednotného čísla a přidáme ukazovací zájmeno.
Podst.jména rodu mužského dělíme na životná a neživotná.
Řekneme si: ten pán – ti
páni - rod mužský životný ten les – ty
lesy – rod mužský neživotný
U podst.jmen rozlišujeme dvojí číslo:
jednotné číslo (ten, lékař, ta kočka, to město)
číslo množné (ti lékaři, ty kočky, ta města)
Uč. str. 62/cv.1,2 – společně on-line
PS. str. 42/cv.1 – společně on-line
ČTVRTEK
PS. str. 41 – celá – Opakování s Magikem
PS. str. 42/cv.2a,b,c - napiš pod otázku
Napiš si do školního sešitu zápis na pátek.
PÁTEK
Uč. str. 63/cv.3 – společně on-line
Zápis do školního sešitu:
Pád podstatných jmen
Tvary podstatných jmen se mění podle pádů.
Rozlišujeme sedm pádů, které určujeme pomocí pádových otázek.
Skloňovat podst.jméno znamená měnit jeho tvar podle pádu a čísla.
Uč. str. 64/cv.2 – společně on-line
PONDĚLÍ
Uč. str. 39/3 – společně on-line
Uč. str. 40 – Písemné dělení jednociferným dělitelem - dělení se zbytkem – on-line
4. ročník 1. díl – strana 40 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
Uč. str. 40/cv.1 a, b – společně on-line
ÚTERÝ
PS. str.26/cv.1,2
STŘEDA
Uč. str. 40/cv.2 – společně on-line
PS. str.26/cv.3 -společně on-line
Uč. str. 41/cv.1 a – společně on-line
ČTVRTEK
PS. str.27/cv.1,2,3
PÁTEK
Uč. str. 42/cv. – společně on-line
PS. str.28/cv.1,2,3 – společně on-line
PONDĚLÍ
Uč. str. 22/ společně on-line
PS. str.23/cv.8,9 – společně on-line
STŘEDA
Uč. str. 23/ společně on-line
ČTVRTEK
PÁTEK
Uč. str. 24/ společně on-line
PS. str.24/cv.1
On-line výuka dne 14.01.
- v úterý 12.01. od 8:00 – 15:00 budou před školou k vyzvednutí mapy ČR
- pracovní sešit str. 16/ cv. 2 + 3
- zápis do sešitu: vytisknout a vlepit si do sešitu přiložený obrázek
On-line výuka dne 14.01. – společně budeme pracovat na úkolech pro tento týden
3) Teplota
4) Čas
PONDĚLÍ
Zápis do školního sešitu uč. str. 55- Příslovce – opsat žlutou tabulku
Uč. str. 55/cv.2, 3 – společně on-line
PS. str. 38/cv.1 – společně on-line
ÚTERÝ
PS. str. 38/cv.2
Zápis do školního sešitu uč.str. 56- Předložky – opsat žlutou tabulku
Uč. str. 56/cv.1 a – zakroužkuj předložky na folii
Uč. str. 56/cv.2 a – dopiš předložky na folii
Čtení – čítanka str.62-63 – jen ústně si odpovědět na otázky
STŘEDA
Zopakujeme předložky
PS. str. 39/cv.1, 2 – společně on-line
ČTVRTEK
Zápis do školního sešitu uč.str. 57- Spojky – opsat žlutou tabulku
Uč. str. 57/cv.1 a, b – přečti si vyprávění, udělej si dva sloupce v sešitě do jednoho napiš spojky do druhého předložky
Uč. str. 57/cv.2 – opiš slova do školního sešitu, zakroužkuj spojky a nad ostatní slova dopiš číslo slovního druhu
PÁTEK
Uč. str. 57/cv.3 – společně on-line
PS. str.39/cv.1, 2 – společně on-line
Čtení – čítanka str.64-68 – zapsat do sešitu čtení (autora, ilustraci, sbírku), opsat si otázky na straně 68 a odpovědět na ně, nakreslit si obrázek k textu
PONDĚLÍ
Uč. str. 37/cv.1 – společně on-line
PS. str.24/cv.2, 3 – společně on-line
ÚTERÝ
Uč. str. 37/cv.2
PS. str.24/cv.4
STŘEDA
Uč. str. 38 – nová látka – Písemné dělení jednociferným dělitelem
4. ročník 1. díl – strana 38 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
PS. str.25/cv.1 – společně on-line
ČTVRTEK
4. ročník 1. díl – strana 38 – Matýskova matematika (matyskova-matematika.cz)
PS. str.25/cv.2,3
PÁTEK
PS. str.25/cv.4 – společně on-line
Uč. str. 39/1 a, b – společně on-line
PONDĚLÍ
Opakování slovíček 4.lekce
Uč. str. 21/ společně on-line
PS. str.21/cv.4 – společně on-line
STŘEDA
PS. str.21/cv.5 – společně on-line
Uč. str. 22/ společně on-line
PÁTEK
Uč. str. 22/ společně on-line
PS. str.22/cv.6 – společně on-line
PS. str.22/cv.7 – sami
-přečíst si v učebnici stranu 25 - Vodstvo
-Pracovní sešit str. 16/ cv. 1
-zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Vodstvo ČR
střední tok (mírnější proud)
dolní tok (klidný proud, široké koryto)
+ namalovat obrázek tok řeky od pramene z učebnice str, 25
- Učebnice str. 34 – 35 Vlastnosti látek
- Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Vlastnosti látek
1) Délka
- měříme délkovými měřidly (kovové pásmo, pravítko, krejčovský metr)
- základní jednotkou je 1 m
1 cm = 10 mm
1 dm = 10 cm
1 dm = 100 mm
1 m = 100 cm
1 m = 1000 mm
2) Hmotnost
- k měření různé druhy vah (osobní, kuchyňská)
- základní jednotkou je 1 kg (kilogram)
- další jednotky: gram (g), metrický cent (q), tuna (t)
1 kg = 1000 g
1 q = 100 kg
1 t = 1000 kg
- Pracovní sešit str. 16 + 17
PONDĚLÍ
Čtení – čítanka str.31 – O Kateřince a tlustém červeném svetru - zapsat si do sešitu čtení, napsat odpověď na otázku – Co provedl červený svetr?, nakreslit si obrázek
Zápis do školního sešitu Vyjmenovaná slova po S – nalepit tabulku
Uč. str. 44/vyjmenovaná slova po S – společně on-line
PS. str. 32/cv.13 – společně on-line
ÚTERÝ
PS. str. 32/cv.14,15
Zápis do školního sešitu Vyjmenovaná slova po V – nalepit tabulku
STŘEDA
Uč. str. 45/ vyjmenovaná slova po V – společně on-line
PS. str. 32/cv.16 – společně on-line
ČTVRTEK
Uč. str. 45/cv.25 – piš do školního sešitu
PS. str.33/cv.17
Zápis do školního sešitu Vyjmenovaná slova po Z – nalepit tabulku
PÁTEK
Uč. str. 46/ opakování vyjmenovaných slov po Z – společně on-line
PS. str.33/cv.18, 19, 20 – společně on-line
PONDĚLÍ
– již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 32/cv.2 – společně on-line
PS. str.19/cv.4 – společně on-line
ÚTERÝ
– již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 31/cv.3 – piš do školního sešitu
Uč. str. 32/cv.1 – piš do školního sešitu
STŘEDA
– již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 33/písemné sčítání a odčítání – společně on-line
Uč. str. 33/cv.1 – společně on-line
ČTVRTEK
PS. str.20/cv.1,2
PÁTEK
– již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 33/cv.3 – společně on-line
PS. str.20/cv.3,4 – společně on-line
PONDĚLÍ
Anglický jazyk
Uč. str. 16/ společně on-line
PS. str.16/cv.5 – společně on-line
STŘEDA
Anglický jazyk
Uč. str. 17/ komix - poslechni si, přečti a zkus si přeložit (poslech zašlu do mailu a teamsu)
PS. str.17/cv.7 – společně on-line
PS. str.17/cv.8 – poslechni si, opakuj říkanku a slova (poslech zašlu do mailu a teamsu)
PÁTEK
Anglický jazyk
Opakování 1,2,3 lekce, slovíčka a věty – společně on-line
PS. str.18/cv.1 – společně on-line
On-line výuka dne 24.11. od 09:00 do 10:00 společně s přírodovědou
- opakování učiva + společně si vypracujeme tabulku s měřítkem
Měřítko mapy opakování
MĚŘÍTKO MAPY | 1 CM NA MAPĚ JE VE SKUTEČNOSTI: |
1 : 10 000 | |
1 : 25 000 | |
1 : 50 000 | |
1 : 100 000 | |
1: 200 000 | |
1 : 500 000 | |
1: 1 000 000 |
Kdo nebude přítomen na on – line výuce, tak úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz nebo na MS TEAMS
On-line výuka dne 24.11. od 09:00 do 10:00 společně s vlastivědou
Kdo nebude přítomen na on – line výuce, tak úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz nebo na MS TEAMS
PONDĚLÍ
Matematika – již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 28/cv.2 – společně on-line
Uč. str. 29/1,2,3 – společně on-line
https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-29/
ÚTERÝ
Matematika – geometrie – napsat si nadpis – Vzájemná poloha dvou přímek a nalepit si do sešitu geometrie tabulku - rovnoběžné a různoběžné přímky
STŘEDA
Matematika - geometrie – již nová učebnice Matýskova matematika
PS. str.6/cv.5 - společně on-line
Uč. str. 11/ společně on-line
PS. str.7/cv.1,2 – společně on-line
ČTVRTEK
Matematika – již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 30/cv.1 – slovní úlohu řeš do školního sešitu
Uč. str. 31/prohlédni si žluté tabulky jak sčítat, odčítat, přehraj si video
https://www.matyskova-matematika.cz/4-rocnik-1-dil/video/str-31/
PS. str.19/cv.1
PÁTEK
Matematika – již nová učebnice Matýskova matematika
Uč. str. 30/cv.2 – společně on-line
Uč. str. 31/ společně on-line
PS. str.19/cv.2,3 – společně on-line
PONDĚLÍ
Uč. str. 39/vyjmenovaná slova po L – společně on-line
Uč. str. 39/vyjmenovaná slova po M – společně on-line
PS. str. 30/cv.6,8 – společně on-line
Zápis do školního sešitu Vyjmenovaná slova po M – nalepit
ÚTERÝ
PS. str.30/cv.7
Čtení – čítanka str.26-27 – Jak se Huňáč a Fuňáč spletli – jen přečíst
STŘEDA
Uč. str. 40/opakování vyjmenovaných slov po M – společně on-line
Uč. str. 40/cv.11 – společně on-line
Uč. str. 30/cv.9 – společně on-line
ČTVRTEK
Zápis do školního sešitu Vyjmenovaná slova po P – nalepit
PS. str.31/cv.10,11
Čtení – čítanka str.28-30 – O bezohledném slonovi - zapsat si do sešitu čtení, napsat odpověď na otázku - Jak mravenec dokázal odnaučit slona jeho bezohlednosti?, nakreslit si obrázek
PÁTEK
Uč. str. 42/ opakování vyjmenovaných slov po P – společně on-line
Uč. str. 43/ opakování vyjmenovaných slov po P – společně on-line
PS. str.31/cv.12 – společně on-line
Živočichové v zimě
+ namaluj si do sešitu lesních živočichů ze str. 28
PONDĚLÍ
Přepiš si slovíčka do slovníčku
Uč. str. 15/ rozhovor - poslechni si, přečti a zkus si přeložit (poslech zašlu do mailu a teamsu)
Uč. str. 15/ společně no-line
PS. str.15/cv.3 - společně on-line
STŘEDA
Uč. str. 15/ společně no-line
PS. str.15/cv.4 - společně on-line
Přepiš si slovíčka do slovníčku
PÁTEK
Uč. str. 16/ společně on-line
PS. str.16/cv.5,6 – společně on-line (pokud nestihneme, děti dodělají sami)
- přečíst si v učebnici stranu 16, 17 – učivo Měřítko mapy + Vysvětlivky mapy
- Pracovní sešit str. 11/ cv. 2 + cv. 3
- zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Měřítko mapy
- najdeme u každé mapy
- určuje míru zmenšení = poměr, v jakém je zakreslené zobrazení na mapě zmenšeno oproti skutečnosti
Příklad:
1: 1 000 000 = 1 cm na mapě se rovná 1 000 000 cm ve skutečnosti (= 10 000m = 10km)
1: 1 500 000 = 1 cm na mapě je 1 500 000 cm ve skutečnosti (= 15 000m = 15km)
1: 15 000 = 1cm na mapě je 15 000 cm ve skutečnosti (= 150m)
- nadmořská výška je výška daného místa, která je měřená od hladiny moře
- na mapě je vyznačena barevně nebo značkou s kótou
- nížiny (do 200 m. n. m) značeny zelenou barvou
- vysočiny (nad 200 m. n. m) značeny odstíny hnědé barvy
PONDĚLÍ
Uč. str. 36/cv.9, 10, 11 – společně on-line
PS. str.16/cv.2,3 - společně on-line
ÚTERÝ
PS. str.16/cv.4
PS. str.17/cv.1, 2, 3
STŘEDA
Zápis do sešitu geometrie
PS. str.6/cv.2,3,4 - společně on-line
ČTVRTEK
PS. str.16/cv.5
PS. str.17/cv.4,5
Slovní úlohy řeš do školního sešitu: (nová učebnice str.28)
PÁTEK
PS. str.18/cv.1,2,3,4
PONDĚLÍ
Český jazyk
Uč. str. 34/cv.3 – společně on-line
Uč. str. 35/shrnutí stavby slova – společně on-line
PS. str. 27/cv.3 – společně on-line
ÚTERÝ
Český jazyk
PS. str.28/celá – opakování s Magikem
Zápis do školního sešitu
STŘEDA
Český jazyk
Uč. str. 37/opakování vyjmenovaných slov – společně on-line
Uč. str. 38/cv.3 – společně on-line
PS. str.29/cv.1
ČTVRTEK
Český jazyk
PS. str.29/cv.2, 3
Čtení – čítanka str.24-24 – O ořechovém lese - zapsat si do sešitu čtení, napsat odpověď na otázku 2 str.24 a nakreslit si obrázek, jinak číst vlastní knížku
PÁTEK
Český jazyk
Uč. str. 38/cv.4,5 – společně on-line
PS. str.29/cv.4,5 – společně on-line
Zápis do školního sešitu
Význam lesa
Živočichové v lese
+ namaluj si do sešitu dva živočichy, kteří žijí v lese
PONDĚLÍ
PS. str.13/cv.9 - společně on-line
PS. str.13/cv.10 – poslechni si a opakuj slova (poslech zašlu do mailu a teamsu)
STŘEDA
Sešit english – obrázek a věty - společně on-line
Uč. str.13/komix – poslechni si, přečti a zkus si přeložit (poslech zašlu do mailu a teamsu)
AJ – minitest 2 – vypracuj do pátku, vyfoť a pošli
Přepiš si slovíčka do slovníčku – nadpis – Unit 3 – Be healthy
PÁTEK
Uč. str.14/písníčka – poslechni si, přečti a zkus si přeložit (poslech zašlu do mailu a teamsu)
Uč. str.14/rozhovor - společně on-line
PS. str.14/cv.1,2 – společně on-line
- přečíst si v učebnici stranu 15 – učivo Mapy
- Pracovní sešit str. 11/ cv. 1
- zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Mapy
Globus = zmenšený model Země
Plány
PONDĚLÍ
PS. str.14/cv.3,5 – společně on-line
Uč. str. 40/ zaokrouhlování – společně on-line
PS. str.15/cv.1
ÚTERÝ
Zápis do školního sešitu
ZAOKROUHLOVÁNÍ na 1000
Při zaokrouhlování čísla na tisíce je rozhodující číslice na místě stovek. Je-li na místě stovek číslice 0,1,2,3,4, zaokrouhlujeme dolů. Počet tisíců se nezmění.
PS. str.14/cv.4
PS. str.15/cv.2,3,4
STŘEDA
Matematika - geometrie
Polopřímky, které leží na jedné přímce - společně on-line
PS. str.5/cv.3,4,5 - společně on-line
PS. str.6/cv.1
ČTVRTEK
Uč. str. 40/2 – do školního sešitu
PS. str.14/cv.6
PS. str.15/cv.5,6
PÁTEK
PS. str.27/cv.2
Uč. str. 36/sčítání a odčítání do 10 000 zpaměti – společně on-line
Uč. str. 36/cv.1,6 – společně on-line
PS. str.16/cv.1
PONDĚLÍ
Kdo ještě neposlal, tak nafotit a poslat čtenářský deník se zapsanou knihou.
Uč. str. 31 - žlutá tabulka – opsat do školního sešitu
Uč. str. 31/cv.5 – společně on-line
Uč. str. 31/cv.8 – společně on-line
PS. str. 25/cv.2 – společně on-line (pokud nestihneme on-line děti si dodělají sami)
ÚTERÝ
PS. str.25/cv.3, 4, 5
Zápis do školního sešitu
PŘEDPONY ob-, v-
SKUPINY bě/bje, vě/vje
Skupinu hlásek, které vyslovujeme [bje], [vje], zapisujeme buď bě, vě nebo bje, vje. Skupinu bje, vje píšeme ve slovech, kde se předpona ob- nebo v- setkává s kořenem začínajícím na – je: ob/jev, v/jezd. Ve všech ostatních slovech píšeme bě, vě: obě, oběd, věnec, vědět.
STŘEDA
Uč. str. 32/cv.1 – společně on-line
Uč. str. 32/cv.4 – společně on-line
PS. str.26/cv.2 - společně on-line
Čtení – čítanka str.21-23 – Maxipes Fík - zapsat si do sešitu čtení, napsat odpověď na otázku 2 str.23 a nakreslit si obrázek, jinak číst vlastní knížku
ČTVRTEK
Uč. str. 33/opsat žlutou tabulku
PS. str.26/cv.1, 3, 4
PÁTEK
Uč. str. 34/cv.1,2 – společně on-line
PS. str.27/cv.1 – společně on-line
PS. str.27/cv.2
-Učebnice str. 22 - 24 přečíst si Jehličnaté stromy + Listnaté stromy našich lesů
-Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Jehličnaté stromy
-listy ve tvaru jehlic
-na zimu opadávají = stálezelené, výjimkou je modřín opadavý
-semena jehličnatých stromů jsou uložena v šiškách
-patří sem: smrk ztepilý
borovice lesní
jedle bělokorá
modřín opadavý
+nakresli si k názvům jehličnatých stromů větvičku s jehličkami + šišku
Listnaté stromy
-na podzim opadávají
-v lesích nejčastěji buky a duby
-patří sem: buk lesní
dub letní
bříza bělokorá
jírovec maďal
javor mléč
lípa srdčitá
habr obecný
-Pracovní sešit str. 10
-Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz
PONDĚLÍ
Anglický jazyk
Opakování slovíček – výslovnost - společně on-line
Uč. str. 11/rozhovor - společně on-line
PS. str.11/cv.4,5 - společně on-line
Přepiš si slovíčka do slovníčku.
STŘEDA
Opakování slovíček – výslovnost - společně on-line
PS. str.11/cv.6 - společně on-line
Uč. str. 12/ – společně on-line
PÁTEK
Uč. str. 12/ – společně on-line
PS. str.12/cv.7 - společně on-line
PS. str.12/cv.8
-Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak vytisknout a vlepit do sešitu)
Spojené ozbrojené síly ČR
-patří sem Armáda ČR, Vojenská kancelář prezidenta republiky, hradní stráž
-vrchní velitel ozbrojených sil je prezident
-poslání armády ČR = bránit nás stát před napadením, zajišťovat bezpečnost
-v případě napadení našeho státu je vyhlášen válečný stav
OSN
-Organizace spojených národů
-193 států
-udržování míru a bezpečnosti ve světě
-vojáci mírové síly OSN jsou nazýváni modré barety nebo modré přilby
-usilují o udržování míru, pomáhají při odstraňování následků živelných pohrom
NATO
-organizace Severoatlantské aliance
-politická a vojenská aliance
-cílem je obrana členů, zachování demokracie a míru v oblasti Atlantického oceánu
-členové musejí uznávat základní hodnoty, na kterých je aliance postavena – demokracii,
dodržování lidských práv
-Pracovní sešit str. 9 +10 celá
19.10. - 23.10.
-Učebnice str. 20 - 22 přečíst si Rostliny našich lesů
-Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak klidně vytisknout a vlepit do sešitu)
Ekosystém les
-lesní patra – kořenové patro
- mechové patro
- bylinné patro
- keřové patro
- stromové patro
+ nakresli ze strany 20 (nahoře) obrázek s lesními patry
Lesní patra
1)kořenové patro
- kořeny rostlin a podhoubí hub
- symbióza = vzájemně prospěšné soužití dvou organizmů (houba + kořeny stromů)
- př. klouzek modřínový
2)mechové patro
- mechy, plodnice hub
3)bylinné patro
- jahodník obecný, brusnice borůvka, brusnice brusinka
- jedovaté rostliny: rulík zlomocný, vraní oko čtyřlisté
4)keřové patro
- ostružiník maliník, ostružiník křovitý
- lýkovec jedovatý
5)stromové patro
Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz
Učebnice str. 17 přečíst si Druhy živých organizmů
Pracovní sešit str. 9/cv. 3
Zápis do sešitu:
Druhy živých organizmů
-každý organizmus má dvouslovný název
-první část názvu = označení rodu (medvěd, liška, kočka, smrk, muchomůrka)
-druhá část názvu = určuje druh (baribal, obecná, domácí, opadavý, jedovatá)
Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz
19.10. - 23.10.
-Zápis do sešitu: (kdo má možnost tisku, tak klidně vytisknout a vlepit do sešitu)
Státní svátky
1. leden Den obnovy samostatného Českého státu (1993)
8. květen Den vítězství (ukončení 2. světové války v Evropě)
5. červenec Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje
6. červenec Den upálení mistra Jana Husa (1415)
28. září Den české státnosti (935 zavraždění knížete Václava)
28. říjen 1918 vyhlášena samostatná Československá republika - ČSR
17. listopad Den boje za svobodu a demokracii
Učebnice str. 14 přečíst si kapitolku Státní symboly
Pracovní sešit str. 8/cv.2
Zápis do sešitu:
Státní symboly
-velký a malý státní znak, státní barvy (červená, modrá, bílá), státní vlajka, vlajka prezidenta ČR, státní pečeť a statní hymna
-státní hymna = Fidlovačka
-autorem textu je Josef Kajetán Tyl
-text zhudebnil František Škroup
-namalovat si do sešitku státní vlajku + trikolóru
Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz