Medlov 79, 783 91 pošta Uničov
3.-7.5. DISTANČNÍ VÝUKA M6
1.TROJÚHELNÍK – kružnice opsaná trojúhelníku
- zápis do ŠS:
KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU ko
- prochází všemi vrcholy Δ
-její střed S je průsečíkem os stran Δ
-v ostroúhlém Δ leží střed S uvnitř, v tupoúhlém ? leží střed S vně, v pravoúhlém ? leží střed S ve středu přepony (nejdelší strany)
Př. Sestroj ΔABC: a=6cm, b=5cm, c=7cm a narýsuj kružnici opsanou tomuto Δ
R: (rozbor)
N: (náčrt)
K: (konstrukce)
Postup kružnice opsané:
1.u všech stran Δ sestrojíme osy úsečky
(kdo neví, podívá se na:
https://www.youtube.com/watch?v=M2vdMosWMCI )
2.střed S kružnice opsané nám vznikne tím, že se protnou všechny tyto 3 osy úseček
3.kružnice opsaná prochází všemi vrcholy Δ, poloměr tedy můžete naměřit od kteréhokoliv vrcholu Δ, dorýsujeme a označíme ko
4.pomůcka: https://www.youtube.com/watch?v=b9uu5nhQsIU
Úkol: : do ŠS úkol z učebnice str.167/cv.2
2.TROJÚHELNÍK – kružnice opsaná trojúhelníku
- online výuka
3.TROJÚHELNÍK – kružnice opsaná trojúhelníku
- online výuka
4.Opakování dělitelnosti
- online kvíz
On-line hodina – poslechové cvičení, kontrola cvičení, čtení textu.
1.Zopakuj si/ procvič si/ uč se slovní zásobu Unit 1C, D, Culture – teprve pak splň úkol č.2.
2.ÚKOL v Teamsech - v pondělí cca v 7:40 se v Teamsech objeví úkol THE RUINS – úkol splň a odešli nejpozději do středy 05.05.2021 do 9:35.
3.SB p.18/ ex.2a – PÍSEMNĚ do ŠS – doplň do vět na správné místo příslovce četnosti a větu napiš + PÍSEMNÝ překlad vět do češtiny.
4.SB p.18/ ex.3 – PÍSEMNĚ do ŠS – najdi správná písmena dle zadání a vylušti Martinův narozeninový dárek.
5.NOVÁ SLOVNÍ ZÁSOBA WB p.81/ Unit 2 A, B, C – zapsat do slovníčku a učit se je.
On-line test 04.05. Korýši + Stonožkovci (Test bude zveřejněn od 08:35 – 09:15 !!!)
1.Přečti si text v uč. str.88 – 91
2.Přepiš si do sešitu přiložený zápis
3.Vypracuj do sešitu úkol č.1/86 v učebnici / stačí jen spojení číslice a písmena malého a velkého ( např. 1 d B, 2 h C…..)- zatím neposílej !!!
4.Ofoť zadaná cvičení z PS z předminulé hodiny( str. 44 / 2,3,4) a ještě vypracuj
Str. 45/1, 2,4
Str. 46 / 6, 7, 8
Str. 47 -48 celé
a také ofoť a pošli na můj email do pátku 7.5. do 12.00 hod.
Odrážky a číslování v textovém editoru
1) Prohlédněte si video
https://www.youtube.com/watch?v=hjnW6osTL2k
2) Pomocí číslovaného seznamu vytvořte jednoduchý test s 10 otázkami a odpověďmi a) b) c) d)
3) Zašlete do 10.5.2021 na ivtmedlov@seznam.cz nebo do edookitu.
Zeměpis 6. třída
04.05.2021
1.Zapiš si do sešitu:
59.hodina 04.05.2021
Prezentace – typy krajiny
2.Pročti si článek na adrese:
https://eko.estranky.cz/clanky/biosfera--typy-krajiny.html
VE STŘEDU 05.05. POVINNÉ KONZULTACE:
10,30 – Běhůnková Marie
10,45 – Bittner David
11,00 – Habusta Daniel
05.05.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.46 „Zemědělská krajina“ – str.99-101
2.Zapiš do sešitu:
60.hodina 05.05.2021
Zemědělská krajina
-další typ kulturní krajiny
-začala se tvořit zhruba před 11000 lety
-lidé vypalovali trávu a káceli lesy
Máme několik typů zemědělské krajiny:
1. pastevecké krajiny
2. pole
3. plantáže/sady
-v některých místech světa je potřeba zemědělskou krajinu intenzivně zavlažovat
-dnes v zemědělství stroje, proto snaha o scelování krajiny – jen v méně vyspělých státech
-nebezpečím je erose a chemické hnojení (umělé hnojení už málo).
3.Vypracuj pracovní list č. 53 (kapitola 46)
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
26.4.-30.4. DISTANČNÍ VÝUKA M6
1.TROJÚHELNÍK – úhly v trojúhelníku
-online výuka
2.TROJÚHELNÍK – úhly v trojúhelníku
-vypracuj cvičení na PL přiložených v příloze v Edookitu
3.TROJÚHELNÍK – trojúhelníková nerovnost
- online výuka
4.Opakování desetinných čísel
- online kvíz
1.On-line hodina – čtení textu + překlad, kontrola cvičení, poslech.
2.Na středeční on-line hodině si ZKONTROLUJEME cvičení SB p.15/ ex.6b – a pak napíšete i věty s příslovci četnosti SB p.15/ ex.6d podle vzorové věty + písemný překlad vět do češtiny.
Vzor:
He usually takes out the recycling. On obvykle vynáší odpadky.
+ 8 dalších vět anglicky a 8 dalších vět česky – postupuj podle té tabulky 6b
3.WB p.11/ ex.6 – pročti si tabulku a napiš 5 dalších věcí, které Kristen dělá.
4.Procvičuj si/ zopakuj si čtení + překlad textu SB p.8/ ex.4.
5.WB p.12/ ex.1 – doplň měsíce v roce.
6.WB p.12/ ex.2 – napiš data, jak je říkáme.
On-line výuka dne 27.04.
- zápis do sešitu:
Členovci
b) podkmen Stonožkovci
- třída: Stonožky: žijí v úkrytech pod kameny i kůrou a v půdě
- mají zploštělé tělo, na většině tělních článků mají jeden pár končetin
- na hlavě mají tykadla
- jsou to masožravci, kořist usmrcují jedem
- zástupci: stonožka škvorová
- třída: Mnohonožky: žijí v půdě pod tlejícími listy, kůrou a kameny
- mají válcovité tělo, na většině tělních článků mají dva páry končetin
- na hlavě mají tykadla
- živí se zbytky odumřelých těl rostlin a živočichů
- zástupci: mnohonožka zemní
- PS str. 16
1.přečti si text a prohlédni obrázky v uč. na str. 78 -85
2.opiš si do sešitu zápis
3.z pracovního listu obkresli do sešitu úkol č.1 a udělej ho, u 2. a 3.cvičení stačí výsledky do sešitu , nebo si list vytiskni a udělej úkoly přímo do něj, ofoť a pošli do pátku 30.4. do 12.00 hod. na mou emailovou adresu ( jen ten PL)
Odrážky a číslování v textovém editoru
Prohlédněte si video s návodem používání odrážek a číslování.
Pomocí odrážek a číslování vytvořte jídelní lístek na celý týden podle ukázky na obrázku (Když na něj klikneš, tak se zvětší).
Termín 3. května
Zeměpis 6. třída
27.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.44 „Kulturní krajina“ – str.96 -98
2.Zapiš si do sešitu:
57.hodina 27.04.2021
Kulturní krajina
-člověk svoji činnosti postupně přetváří krajinu, v které žije
-největší změny před zhruba 11 000 lety, člověk začal kácet lesy a vytvářel ornou půdu – tak vznikla kulturní krajina
-součástí kulturní krajiny je přírodní základ a složky vytvořené člověkem (města, silnice, přehrady atd.)
-podle stupně přeměny krajiny máme tyto typy:
1. slabě změněnou
2. narušenou
3. silně narušenou
4. přetvořenou
5. umělou
3.Vypracuj pracovní list 52 (kapitola 44)
28.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.45 „Lesohospodářská krajina“ – str.98-99
2.Zapiš do sešitu:
58.hodina 28.04.2021
Lesohospodářská krajina
-je to kulturní krajina, která se nejvíce blíží přírodní krajině
-je to tam, kde lidé v lesích kácí stromy a případně vysazuji uměle nové stromy
-stromy se kácejí ve prospěch lidí (materiál, stavby, topení)
-od středověku existují zákony na ochranu lesů – regulují, co se může kácet
-umělé druhotné lesy hůře odolávají přírodním podmínkám a znečištění
Přínos našich les: a) těžba b) lesní plody c)rekreace
-u nás je tato krajina především v hornatinách, méně na vrchovinách
-u měst vznikají lesoparky
3.Vypracuj pracovní list č. 52 (kapitola 45)
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. OSOVÁ SOUMĚRNOST
- vypracuj cvičení v PS Geometrie str. 22,23,24 a 25
2. Osově souměrné útvary
Online výuka
3. Opakování desetinných čísel
Online výuka
4. Osová souměrnost, Osově souměrné útvary
Online kvíz
1.On-line hodina – čtení + překlad textu; kontrola cvičení.
2.ZKONTROLUJ SI podle zaslaných výsledků následující cvičení WB p.9/ ex.5
2. Does Bratt play volleyball? No, he doesn¨t. He plays basketball.
3. Does Bratt speak Spanish? Yes, he does.
4. Does Bratt live in a block of flats? No, he doesn´t. He lives in a house.
5. Does Bratt get up at seven o¨clock? Yes, he does.
3.ZKONTROLUJ SI podle zaslaných výsledků následující cvičení WB p.9/ ex.6
2. What musical instrument does your brother play? He plays the guitar.
3. What time does your school start? It starts at nine o´clock.
4. What do you do in the evening? I read and watch TV.
5. How does your sister get to school? She gets to school by bus.
6.What´s your favourite school subject? My favourite school subject is Geography.
7. Where do you live? We live in London/ Britain.
3.ZKONTROLUJ SI překlad vět (1.část):
1. Kde ona žije? Where does she live?
2. Ona žije v New Yorku. She lives in New York.
3. Kdy ona vstává? When does she get up?
4. Ona vstává v 7:15 (slovem). She gets up at quarter past seven.
5. Hraje ona na hudební nástroj? Ano, ona hraje. Does she play a musical instrument? Yes, she does.
6. Ona hraje na klavír. She plays the piano.
7. Hraje ona nějaké sporty? Ano, ona hraje. Does she play any sports? Yes, she does.
8. Ona hraje hokej ve škole. She plays hockey at school.
4.ZKONTROLUJ SI překlad vět (2.část):
9. Má ona nějaké bratry nebo sestry? Ano, ona má. Has she got any brothers or sisters? Yes, she has.
10. Ona má dva bratry. She´s got two brothers.
11. Má ona mazlíčka? Ano, ona má. Has she got a pet? Yes, she has.
12. Ona má křečka. She´s got a hamster.
13. Kdy jsou její narozeniny? When is her birthday?
14. Jsou 22.ledna. It´s on 22 January.
15. Kdy ona chodí do postele? When does she go to bed?
16. Ona chodí do postele v 9:45 (slovem). She goes to bed at quarter to ten.
5.WB p.10/ ex.4 - poslechni si na CD nahrávku č.6( CD součást pracovního sešitu) a napiš, co Toby dělá a nedělá.
6.WB p.11/ ex.5 – seřaď příslovce četnosti
7.SB p.15/ ex.4 – PÍSEMNĚ do ŠS – dej příslovce četnosti ve větě na správné místo a větu napiš + PÍSEMNĚ přelož do češtiny.
8.SB p.15/ ex.6b – PÍSMENĚ do ŠS – překresli/ přepiš tabulku do ŠS – činnosti si ústně přelož – poslechni si nahrávku a označ činnosti, které dělá a pak si nahrávku pusť znovu a napiš jak často danou činnost vykonává.
Page 15/ Exercise 6b
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
On-line výuka dne 20.04.
- zápis do sešitu:
Členovci
b) podkmen Korýši
- žijí ve slané i sladké vodě, někteří i na souši
- nejmenší z nich jsou součástí planktonu
- zástupce: rak říční
- tělo členěné na hlavohruď a zadeček
- povrch těla je krytý vnější kostrou (krunýřem)
- velké množství končetin s různou funkcí
- 5 párů kráčivých končetin
- první pár je přeměněn v klepeta
- ocasní ploutvička
- další znaky korýšů: - většina dýchají žábrami, drobní korýši celým povrchem těla
- cévní soustava je otevřená
- na tykadlech je umístěn hmat a čich
- mají složené oči
- jsou odděleného pohlaví, naši raci mají vývoj přímý
- mají schopnost regenerace
- zástupci: stínka obecná, svinka obecná, hrotnatka obecná, buchanka obecná, blešivec potoční, beruška vodní, rak říční, rak kamenáč, kreveta, krab, humr, langusta, poustevníček
1. přečti si text v učebnici str. 75 – 77
2. opiš si zápis do sešitu
3. vypracuj úkoly v PS str. 44 / 2,3,4 – zatím neposílej!!!!
-kdo neposlal úkoly z PS z minulého týdne, pošle je nejpozději do pondělí 19.4. do 14.00 hod. na mou emailovou adresu
Odrážky a číslování v textovém editoru
Prohlédněte si video s návodem používání odrážek a číslování.
Pomocí odrážek a číslování vytvořte jídelní lístek na celý týden podle ukázky na obrázku (Když na něj klikneš, tak se zvětší).
Termín 3. května
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
20.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.42 „Přírodní základ krajiny.“ – str.93 -95
2.Zapiš si do sešitu:
55.hodina 20.04.2021
Přírodní základ krajiny
-horniny a přírodní krajinotvorné pochody vytvořily přírodní základ současných krajin
Složky přírodního základu krajiny: a) horniny
b) povrch krajiny
c) podnebí krajiny
d) vodstvo
e) půdy
f) rostliny a živočichové
Krajina je vytvářena přírodními krajinotvornými pochody:
a)vnitřní – zemětřesení, horotvorná a sopečná činnost
b)vnější – zvětrávání, působení povrchové tekoucí vody, působení větru, působení ledovců, půdotvorné pochody, biotické pochody
Základem přírodní krajiny jsou ekosystémy – soubory organizmů a jejich okolí
3.Vypracuj pracovní list 51 (kapitola 42)
VE STŘEDU 21.04.2021 POVINNÉ KONZULTACE
10,30 – Václavík Michal
11,00 – Kubišta Adam
11,30 – Zemánková Ivana
21.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.43 „Ekologové a zeměpisci zkoumají přírodu“ – str.95-96
2.Zapiš do sešitu:
56.hodina 21.04.2021
Výzkum přírody
-krajinu lze zkoumat ze dvou hledisek – ekologického a geografického (zeměpisného)
Ekologický přístup ke krajině
Geografický přístup ke krajině
3.Vypracuj pracovní list č. 52 (kapitola 43)
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. OSOVÁ SOUMĚRNOST
- do ŠS opiš zápis z učebnice str.117 opiš od modrého rámečku věty + cv.3 + cv.4 + větu o samodružných bodech a přímkách
2. Osově souměrné útvary
Vypracuj na str. 124-125 cv.5,6,7,8,9,1, a 11 (můžeš cv. ofotit a vytisknout a jen doplnit správné údaje)
1.On-line hodina – kontrola cvičení, kontrola překladu vět, čtení textu, poslechové cvičení, příslovce četnosti.
2.SB p.14/ ex.1b – PÍSEMNĚ do ŠS (Ti, co nemají učebnici – souvisí se cvičením 1a viz minulý týden) – poslechni si nahrávku a napiš , co Henry dělá (vybíráš z činností 1a › TI, CO MAJÍ UČEBNICI přiřadí i čísla obrázků.
Page 14/ Exercise 1b
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
3.SB p.14/ ex.2a – poslechni si a nahlas přečti + ústně přelož
Page 14/ Exercise 2a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
4.WB p.10/ ex.1 – spoj slova ze sloupečku A a B
5.WB p.10/ ex.2 – doplň pod obrázky výrazy ze cvičení 1 (podle činností na obrázku)
6.WB p.10/ ex.3 – doplň do textu správné tvary sloves ze cvičení 1
7.ZÁPIS do ŠS WB p.72/ 1.6 Příslovce četnosti (vysvětlíme si na on-line hodině)
On-line výuka dne 13.04.
Kdo mi na kontrolu odevzdal sešit, tak si jej vyzvedněte kdykoliv od pondělí 12.04. od 10:00 v proskleném vchodě do šaten.
- zápis do sešitu:
Členovci
b) podkmen Klepítkatci
- řád: Sekáči
- žijí na souši
- hlavohruď nasedá přímo na zadeček, stopka chybí
- končetiny jsou 3x až 5x delší než tělo
- při ohrožení sekáč odvrhuje končetinu
- masožravci
- nestaví si pavučiny, nemají v klepítkách jedové žlázy a na zadečku snovací bradavky
- zástupci: sekáč domácí
- řád: Roztoči
- žijí většinou na souši
- živí se nejčastěji paraziticky (např. klíště obecné) nebo dravě
- většinou jsou menší než 1 mm – nacházejí se v lidských obydlích
- zástupci: klíště obecné
- řád: Štíři
- žijí na souši hlavně v tropických a subtropických oblastech
- na hlavohrudi mají mohutná makadla zakončená klepety
- na zadní části zadečku je hrot s jedovou žlázou
- jsou to noční živočichové
- zástupci: veleštír obrovský
- PS str. 13 + 15
1.přečti si text v učebnici str.71 -72
2.opiš si zápis do sešitu
3.vypracuj cvičení v PS str.41 / 11; str. 42 / 13, 14, 15
Str. 43 /16, 17 18
4.podívej se na daný odkaz a pobav se : https://edu.ceskatelevize.cz/bitva-u-marathonu-a-jeji-vyznam-5e44197717fa7870610ed733
Úkoly zadán v Edookitu jako domácí úloha.
13.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.40 „Výšková stupně v krajině.“ – str.88 -89
2.Zapiš si do sešitu:
53. hodina 13.04.2021
Výškové stupně v krajině
-životní podmínky (typ krajiny) se mění nejen směrem od rovníku k pólům, ale i podle vzrůstající nadmořské výšky
-v pohořích rozeznáváme tzv. výškové stupně, které jsou podobné jednotlivým typům krajiny
3.Vypracuje pracovní list 51 (kapitola 40)
VE STŘEDU 14.04.2021 POVINNÉ KONZULTACE
10,30 – Malý Jan
11,00 – Vicenec Lukáš
11,30 – Zemánková Ivana
14.04.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu č.41 „Jak se vyvíjela příroda povrchu Země“ – str.90-92
2.Zapiš do sešitu:
54.hodina
14.04.2021
Vývoj přírody povrchu Země
-planeta Země vznikla před 600 miliony let
-dějiny Země se dělí na:
a)prahory
b)starohory
c)prvohory
d)druhohory
e)třetihory
d)čtvrtohory
-kontinenty během vývoje Země měnily svoje místo na Zemi (obr.v učebnici str.90)
-vývoj přírody na jednotlivých kontinentech souvisí s činností Slunce, měnilo se podnebí a tím i příroda
3. Vypracuj pracovní list 51(kapitola 41)
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1.On-line hodina – kontrola cvičení, kontrola překladu vět, čtení textu, přítomný čas prostý.
2.PÍSEMNĚ do ŠS – věty si napiš do ŠS a přelož – věta česky a hned pod ní anglicky!!
PŘEKLAD VĚT (2.část) – přítomný čas prostý
9. Má ona nějaké bratry nebo sestry? Ano, ona má.
10. Ona má dva bratry.
11. Má ona mazlíčka? Ano, ona má.
12. Ona má křečka.
13. Kdy jsou její narozeniny?
14. Jsou 22.ledna.
15. Kdy ona chodí do postele?
16. Ona chodí do postele v 9:45 (slovem).
3.WB p.9/ ex.5 – Pomocí obrázků vytvořte otázky a odpovědi o Brettovi.
4.WB p.9/ ex.6 – Podívejte se na obrázky a napište otázky a odpovědi.
5.SB p.14/ ex.1a – Poslouchej a opakuj
Page 14/ Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
On-line výuka dne 06.04.
- zápis do sešitu:
Členovci
b) podkmen Klepítkatci
- řád: Pavouci
- žijí převážně na souši
- tělo je členěno na hlavohruď a zadeček (spojené stopkou)
- na hlavohrudi je většinou 8 očí, klepítka s jedovými žlázami, makadla, 4 páry kráčivých
končetin
- na zadečku jsou snovací bradavky, do kterých ústí snovací žlázy
- mimotělní trávení
- zástupci: křižák obecný, běžník kopretinový, pokoutník domácí, křižák temnostní, třesavka
sekáčovitá, sklípkan
1.přečti si učivo Sparta v uč.str.70
2.opiš si zápis
3.otevři nebo stáhni si přiložený film, který se týká počátku demokracie a zhlédni ho https://edu.ceskatelevize.cz/pocatky-demokracie-5e441f11d76ace2c451de152
Úkoly zadán v Edookitu jako domácí úloha.
06.04.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu č.39 „Polární pustiny a život.. …“ – str.87 -88
2. Zapiš si do sešitu:
51.hodina 06.04.2021
Polární oblasti
Podnebí: velmi chladno, věčný sníh a led
Rostliny a živočichové: rostliny žádné
Na severu – lední medvěd, polární liška, tuleni, mrož
Na jihu – málo zvířat, hlavně při pobřeží kolonie tučňáků a polárního ptactvo
Hlavní oblasti: kolem severního pólu – zamrzlý oceán
kolem jižního pólu – Antarktida
3. Vypracuj PL 50, kapitolu 39
VE STŘEDU 07.04.2021 POVINNÉ KONZULTACE
10,30 – Malý Jan
11,00 – Nerušil Vojtěch
11,30 – Smyčková Dorota
07.04.2021
1. Zapiš si do sešitu:
52. hodina 07.04.2021
Život ve vodách oceánů (není v učebnici)
-na rozšíření mořských živočichů má vliv:
a)podnebí
b)teplota vody
c)slanost vody
d)mořské proudy
e)hloubka
Moře tropického pásu:
-žije zde mnoho organizmů, velmi pestré
-žraloci, delfíni, mečouni
Moře mírného pásu:
-méně organizmů než v tropických mořích
-druhy zde žijí ve velkém množství (vhodné pro rybolov)
-sleď, lososy, tresky
Moře polárního pásu:
-především velké ryby
-velryby (živý se planktonem),plejtvák obrovský (největší tvor na Zemi),kosatky,
-na pobřeží Severního ledového oceánu žijí tuleni a mroži
-v Antarktidě tuleni
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. Největší společný dělitel, nejmenší společný násobek – slovní úlohy
Online hodina
2. PROCVIČOVÁNÍ
- vyplň pracovní list:
3. Největší společný dělitel, nejmenší společný násobek – slovní úlohy
3. Největší společný dělitel, nejmenší společný násobek – slovní úlohy
ONLINE HODINA
1. On-line hodina – kontrola cvičení, čtení textu, překlad textu – Mickey, Millie and Mut popř. poslechové cvičení.
2. Správné řešení poslechového cvičení, které se známkovalo:
SB p.11/ ex.7a
2. 6 January
3. 31 August, 31 July
4. 17 April
5. 25 March
6. 12 November
7. 2 June
8. 3 February, 4 February
3. PÍSEMNÝ PŘEKLAD VĚT do ŠS– věty si zapiš do ŠS a přelož do angličtiny – vždy věta česky a hned pod ní anglicky!!!!
1. Kde ona žije?
2. Ona žije v New Yorku.
3. Kdy ona vstává?
4. Ona vstává v 7:15 (slovem).
5. Hraje ona na hudební nástroj? Ano, ona hraje.
6. Ona hraje na klavír.
7. Hraje ona nějaké sporty? Ano, ona hraje.
8. Ona hraje hokej ve škole.
4. Opakuj si slovní zásobu příslušné lekce, čtení + překlad textu, přítomný čas prostý.
On-line výuka dne 30.03.
- pracovní sešit str. 12
- zápis do sešitu:
Členovci
- nejpočetnější kmen živočichů
- vyskytují se skoro po celém světě
- většinou mají krátký život (žijí dny, měsíce, výjimečně léta)
- nestejnoměrně článkované tělo je tvořeno několika různě velkými články
- na povrchu těla mají vnější kostru
a) podkmen Trilobiti
- vymřelý podkmen členovců
- zkameněliny nacházíme např. v oblasti ,,Barrandien“
1.přečti si text na str. 68-69 Athény
2.opiš si přiložený zápis
3.pracuj v PS str. 40/ 7, 8, str. 41/ 9, 10
Na internetu zhlédni přiložený odkaz : Počátky demokracie - ČT edu - Česká televize (ceskatelevize.cz)
-úkoly v pracovním sešitě ofoť a pošli je na mou emailovou adresu heinzovahana@seznam.cz
do středy 31.3. do 12.00 hod. Děkuji. Přeji vám pěkné Velikonoce!
Úkoly zadán v Edookitu jako domácí úloha.
30.03.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu č.37 „Lesotundra a tundra - …“ – str.84 -86
2. Zapiš si do sešitu:
50.hodina 30.03.2021
Tundra
Podnebí: v polárním pásu, je zde velmi chladno, les řídne a přechází v keře (lesotundra), na S ještě chladněji, bez lesů, tma, chlad a sníh. V zimě půda zmrzlá, v létě je na povrchu kolem 5°C
Rostliny a živočichové: nízké břízy a vrby, byliny, mechy a lišejníky
Sobi, vlci, polární lišky – všechny mají hustou srst, v létě hodně ptáků
Hlavní oblasti: mezi 60°a 70°severní šířky – S. Amerika, S. Evropa a S. Asie
3. Vypracuj pracovní list 50 (kapitolu č. 38)
31.03.2021
HODINA ODPADÁ
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. Největší společný dělitel, nejmenší společný násobek – slovní úlohy
Online hodina
2. PROCVIČOVÁNÍ
Úkoly: vypočítej v PS aritmetika str. 43-44 testy (vyfoť úkol a pošli v příloze v domácím úkolu v Edookitu, v kanále 6.třídy - Matematika v Teams)
3. Matematický KLOKAN
Online hodina
4. Dělitelnost III (n a D) – online KVÍZ
1.On-line hodina – kontrola cvičení, čtení textu, datum – řadové číslovky, měsíce v roce, přítomný čas prostý.
2.SB p.13/ ex.3b › PÍSEMNĚ do ŠS › doplň do vět slovesa ve správném tvaru – POZOR! › OTÁZKA (Ti, kteří nemají učebnici – přepíšu a vložím do Teamsů).
3.SB p.13/ ex.4b › PÍSEMNĚ do ŠS › dej slova ve správném pořadí – utvoř otázky + písemný překlad do češtiny! (Ti, kteří nemají učebnici – přepíšu a vložím do Teamsů).
4.WB p.8/ ex.4 – Doplň do rozhovoru správné tvary sloves + ústní překlad.
STŘEDA 24.03.2021 – test v Teamsech ( datum – řadové číslovky, měsíce v roce; přítomný čas prostý)
On-line výuka dne 23.03.
- pracovní sešit str. 10 + 11
- opakování formou testu v MS Teams (test bude zveřejněn 23.03. po on-line výuce)
- zápis do sešitu:
Kroužkovci
- žijí v půdě, ve sladké i slané vodě a někteří parazitují na tělech živočichů
- jejich tělo je podlouhlé a článkované
- k rozmnožování jim slouží opasek
- žížaly mají schopnost regenerace
- na povrchu těla je pokožka, která vylučuje sliz
- zástupci: a) máloštětinatci – žížala obecná, žížala hnojní, nitěnka
b) pijavice – pijavka koňská, chobotnatka rybí
1.přečti si text na str. 66-67 Vznik městských států
2.opiš si zápis
3.pracuj v PS str. 38 / 2,3, 4
Str. 39/ 2 , 3
-úkoly v pracovním sešitě ofoť a pošli je na mou emailovou adresu heinzovahana@seznam.cz
do pátku 26.3. do 12.00 hod. Děkuji.
Úkoly zadán v Edookitu jako domácí úloha.
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. SPOLEČNÉ NÁSOBKY, nejmenší společný násobek
Online hodina
2. PROCVIČOVÁNÍ
Úkoly: vypočítej do ŠS z uč. str. 149/9 (počítej pomocí rozkladu na součin prvočísel – „Stromečku“) vypočítej úkoly v pracovních listech (v příloze v domácím úkolu v Edookitu, v kanále
6.třídy - Matematika v Teams
3. SPOLEČNÝ DĚLITEL, největší společný dělitel
Online hodina
4. Pravidla dělitelnosti – KVÍZ
1. On-line hodina – řadové číslovky, měsíce v roce, datum, kontrola cvičení, čtení textu.
2. OPAKOVÁNÍ - the alphabet, spelling – na příslušných odkazech si zopakuj/procvič abecedu, hláskování:
a) poslechni si písničku a opakuj si abecedu
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/songs/the-alphabet-song
b)na příslušných odkazech splň zadaná cvičení
https://www.jazykynanetu.cz/anglictina_pro_deti/spell/spell_cvic_2.html
https://www.jazykynanetu.cz/anglictina_pro_deti/spell/spell_cvic_3.html
https://www.jazykynanetu.cz/anglictina_pro_deti/spell/spell_cvic_4.html
https://www.jazykynanetu.cz/anglictina_pro_deti/spell/spell_cvic_5.html
3. Zopakuj si přítomný čas prostý – kladné tvary, zápor, otázka, krátké odpovědi!
4. WB p.8/ ex.1 – doplň do nebo does.
5. WB p.8/ ex.2 – napiš slova ve správném pořadí.
6. Splň na příslušném odkazu zadaná cvičení:
Exercise 1; Exercise 2, Exercise 3 a Exercise 4
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs
7. NOVÁ SLOVNÍ ZÁSOBA – zapiš si do slovníčku a postupně se slovíčka uč! WB p.80-81/ Unit 1D, Culture
On-line výuka dne 16.03.
- pracovní sešit str. 9 + 10
- zápis do sešitu:
b) Mlži
- žijí ve vodě (sladké i slané), na souši
- jejich tělo je kryto vápenitou schránkou, která je tvořena dvěma lasturami, z vnitřní strany lastur je většinou perleťová vrstva
- z lastur se vysouvá svalnatá noha, která umožňuje pohyb
- zástupci: škeble rybničná, škeble říční, velevrub malířský, perlorodka říční, slávka jedlá, hřebenatka jakubská, ústřice jedlá, srdcovka
c) Hlavonožci
- žijí v moři
- uvnitř těla mají sépiovou kost
- jsou to dravci, velmi rychle se pohybují
- v případě ohrožení vystřikují barvivo - ,,inkoust“, který jim umožňuje únik před nepřítelem
- mají tělo tvořené trupem a hlavou, z té vyrůstají chapadla pokrytá přísavkami
- mají schopnost změnit zbarvení své pokožky
- zástupci: chobotnice pobřežní, sépie obecná, krakatice obrovská, oliheň
Děkuji všem , kteří splnili zadané úkoly a za odměnu budete tento týden trošku relaxovat, zhlédněte pokračování Řeckých mýtů a vnímejte, jaký byl život v antickém Řecku. Pokud vás mýty zaujaly, můžete zhlédnout i 3. díl. Nic tento týden neposílejte !!!
Odkaz : Řecké mýty 2 - YouTube
Řecké mýty 3 - YouTube
Úkoly:
1) Pořiďte si nějakou vlastní zajímavou fotografii
2) V textovém editoru (Word, LibreOffice Writer) vytvořte Nový dokument
3) Vllžte fotografii do dokumentu
4) Pomocí obrazců popište obrázek
5) Uložte soubor a pošlete na ivtmedlov@seznam.cz nebo do Edookitu do 22.3.2021
Příklad:
Kdo nemá možnost pracovat na počítači, může si práci udělat ve škole.
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
16.03.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu „Pouště a polopouště - …“ – str. 76-78
2. Zapiš si do sešitu:
46.hodina 16.03.2021
Pouště a polopouště
-ne všechny jsou písčité, některé i kamenité nebo hlinité
Podnebí: velmi suché, ve dne teplo, v noci zima
Rostlinstvo a zvířena: není pravda, že v poušti není život
- rostliny mají dlouhé kořeny – kaktusy
- myši, hadi, velbloudi
Zemědělské využití : - skoro žádné, jen v místech ,kde je dostatek podzemní vody vznikají oázy, kde žijí lidé a pěstují především palmu datlovou
Hlavní oblasti: vnitrozemí Austrálie, Asie a Arabský poloostrov, Afrika – poušť Sahara (největší na světě)
S a J Amerika
3. Vypracuj pracovní list č. 47
17.03.2021
1. Přečti si v učebnice kapitolu „Subtropická biota“ – str. 78-79
2. Zapiš si do sešitu:
47.hodina 17.03.2021
Subtropy
Podnebí: horká a suchá léta, mírné zimy
Rostlinstvo a zvířena: málo zvěře, hodně cikády (hmyz)
Mnoho keřů chráněných trny, málo stromů (dub korkový)
Původně zde byl dubový a borovicový les
Zemědělské využití: obilí, zelenina, citrusy, fíky, víno, olivy
Hlavní oblasti: S. Amerika (Mexický záliv), JV Austrálie, Středozemní moře
3. Vypracuj pracovní list č. 48-kapitolu 35
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. Pravidla dělitelnosti
Online hodina
2. PROCVIČOVÁNÍ
Úkoly: vypočítej PS STR.38/5 a příklady z učebnice str.141/4 a 142 /2 a 144/3
procvičuj pravidla na:
Podmínky dělitelnosti (1. úroveň) – online Rozhodovačka (umimematiku.cz)
Cvičení (onlinecviceni.cz)
1.On-line hodina – přítomný čas prostý, kontrola cvičení, čtení + překlad textu, čtení textu, řadové číslovky, měsíce v roce.
2.SB p.11/ ex.7a →
Poslechové cvičení › poslechni si a NAPIŠ všechna data, která slyšíš a NAPIŠ i jak je říkáme → tento úkol
vyfoť a pošli do čtvrtka 11.03.2021 do 12:00 na mail: inovotna.medlov@seznam.cz. (Není potřeba učebnice.)
Vzor: 1. 3 December the third of December
Page 11/ Exercise 7a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
3.WB p.7/ ex.5 – Podívej se na kalendář a zodpověz otázky.
4.WB p.7/ ex.6 – Poslechni si nahrávku č.4 na CD (CD součást pracovního sešitu) › napiš, kdy mají 4 lidé jejich narozeniny.
5.SB p.12/ ex.1a,2 › Slova přepiš do ŠS › poslechni si příběh a označ „fajfkou“ ta slova, o kterých se v textu hovoří a „X“ ta, o kterých se nehovoří.
- text si znovu poslechni › nahlas přečti a ústně přelož.
Page 12/ Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
6.Opakuj si / procvičuj si čtení + překlad textu, slovní zásobu příslušné lekce, řadové číslovky, měsíce v roce.
On-line výuka dne 09.03.
Opakování formou testu v MS Teams
- pracovní sešit str. 7 +8
- zápis do sešitu:
Měkkýši
- mají měkké tělo často kryté schránkou
- dělí se na:
a) plži – mají schránku (ulitu)
b) mlži – jsou kryti dvěma miskovitými lasturami
c) hlavonožci - schránka většinou chybí, nebo je silně redukována na sépiovou kost
a) Plži
- žijí ve vodě (sladké i slané), na souši
- jejich tělo je kryto vápenitou schránkou = ulitou
- v ulitě je ukryta část těla, ve které jsou umístěny vnitřní orgány
- zástupci: slimák největší, plzák lesní, plzák hnědý, hlemýžď zahradní, bahenka živorodá, plovatka bahenní, okružák ploský, přílipka, kotouč, ostranka
Tento týden budeme opakovat a trošku odpočívat.
Na odkaze zhlédni animované báje z Řecka a odpověz na zadané otázky do sešitu, poté odpovědi ofoť a pošli na mou emailovou adresu do pátku 12.3. do 12.00 hod., později poslané úkoly již neberu!!!!
Odkaz : Řecké mýty 1 - YouTube
Do sešitu nadpis : Řecké mýty
1.Vypiš všechny mýty, o kom pojednávají a které další postavy tam vystupují ( každou zvlášť)
2.Která zvířata v mýtech vystupují?
3.Které lidské vlastnosti jsou v mýtech zmíněné? (alespoň 4)
4.Jeden mýtus si vyber a převyprávěj alespoň 10 větami.
Úkoly:
1) Pořiďte si nějakou vlastní zajímavou fotografii
2) V textovém editoru (Word, LibreOffice Writer) vytvořte Nový dokument
3) Vllžte fotografii do dokumentu
4) Pomocí obrazců popište obrázek
5) Uložte soubor a pošlete na ivtmedlov@seznam.cz nebo do Edookitu do 22.3.2021
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
09.03.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu „Tropické deštné lesy - …“ – str. 71-73
2.Zapiš si do sešitu:
44. hodina 09.03.2021
Tropické deštné lesy
Podnebí: horké a vlhké, celý rok vydatně prší
Rostlinstvo a zvířena:
Tropický les dělíme na patra:
a)stromové patro – vrcholy mohutných stromů, žijí zde hlavně ptáci
b)kmenové patro – nižší části stromů, žijí zde papoušci a opice
c)bylinné a keřové patro - různé druhy rostlin, žijí zde krokodýli, hadi a mnoho hmyzu, jaguár, tygr
Zemědělské využití: v současnosti hodně kácení lesa, vznikají plantáže, na kterých se pěstují tropické plodiny (kakaovník, banánovník, kokosovník)
Hlavní oblasti: povodí Amazonky (J. Amerika)
Guinejský záliv (Afrika)
JV Asie
3.Vypracuj pracovní list č. 44
Vypracuj pracovní list č. 45
Vypracuj pracovní list č. 46
10.03.2021
1.Přečti si v učebnice kapitolu „Savany“ – str. 74-75
2.Zapiš si do sešitu:
45.hodina 11.03.2021
Savany
Podnebí: horké, ale sušší než v tropickém lese, střídá se období sucha a dešťů
Rostlinstvo a zvířena: vysoká tráva, ze které občas vyčnívá strom, tráva je za sucha žlutá, za dešťů zelená, lev, zebry, antilopy, buvoly sloni, žirafy atd.
Zemědělské využití: krásná příroda se mění na pastviny pro dobytek, plantáže bavlníku a podzemnice olejné
Hlavní oblasti: Jižní Amerika, vnitrozemí Austrálie a hlavně v Africe (hlavně na V)
3.Vypracuj pracovní list č. 46
1. Pravidla dělitelnosti
Online hodina
2. PROCVIČOVÁNÍ
Úkoly: vypočítej příklady z učebnice str.136/5,6 a 137 /3,4,5 a 139/3
opiš do ŠS věty uč.str.138 dole - PŘIPOMEŇTE SI…. A str.139 tabulku nahoře –sudé, liché číslo
3. Pravidla dělitelnosti
Online výuka
4. Prvočísla, složená čísla, znaky dělitelnosti 10,5 a2 – procvičování
( formou kvízu )
Úkoly: zopakuj si ve školním sešitě, v PS úkoly k tématu
1. On-line hodina – čtení textu, řadové číslovky, měsíce v roce, datum, kontrola překladu vět (2.část), kontrola cvičení.
2. WB p.6/ ex.3 – doplň tabulku: levý sloupec – jak datum píšeme, pravý sloupec – jak datum říkáme.
3. WB p.6/ ex.4 – Kdy mají narozeniny? Napiš datum, jak ho říkáme podle vzoru.
4. SB p.11/ ex.5b – PÍSEMNĚ do ŠS – u každého data budou tři informace: jak píšeme, jak říkáme + česky (Ti, kteří nemají učebnici – cvičení přepíšu a vložím do Teams.)
Vzor:
1. 22 June the twenty-second of June 22. června
5. SB p.10/ ex.3b – PÍSEMNĚ do ŠS – toto cvičení jsme si vysvětlovali na on-line hodině: Věty opiš + doplň vlastní myšlenky.
6. SB p.10/ ex.4a – spoj data a dny např. 1d
On-line výuka dne 02.03.
- učebnice str. 8 + 9 ploštěnci + hlísti
- pracovní sešit str. 6
- zápis do sešitu:
Ploštěnci
- vyskytují se hlavně ve vodě a vlhku, někteří žijí jako vnitřní parazité uvnitř těla obratlovců
- jejich tělo je ploché, dvoustranně souměrné, můžeme odlišit přední a zadní část těla
- schopnost regenerace
- zástupci:
a) ploštěnky – vodní dravci – ploštěnka potoční
b) tasemnice, motolice – vnitřní parazité – tasemnice dlouhočlenná, tasemnice bezbranná
Hlísti
- žijí ve vodě a půdě, parazitují v těle rostlin, živočichů i člověka
- jejich tělo je protáhlé, válcovité, není článkované, je kryté pokožkou a kutikulou
- zástupci:
a) nitkovci – svalovec stočený
b) škrkavice – škrkavka dětská, roup dětský
c) háďátka – háďátko řepné
1.přečti si text v uč. str. 65
2.opiš si zápis
3.vypracuj test do sešitu pod zápis ( pouze zkratkovitě např. 1. a) . Ofocený zápis a test mi to pošli na mou emailovou adresu do 5.3.do 12.00 hod. nejpozději
Opiš si zápis do sešitu do 8.3. Pokud jej máš, tak nepiš!
Periferní zařízení
Jako periferní zařízení označujeme ty počítačové nástroje, které nejsou nezbytně nutné pro provoz počítače, ale zefektivňují, zpříjemňují a zrychlují práci.
Tato zařízení můžeme blíže rozčlenit na vstupní a výstupní.
Vstupní zařízení:
Za vstupní zařízení považujeme všechny přístroje, pomocí kterých se zadávají data DO počítače – tedy ke zpracování.
Textová vstupní zařízení
Zařízení s ukazatelem
Zařízení s ukazatelem je jakékoliv lidské rozhraní, které umožní uživateli vložit prostorové údaje do počítače.
Zařízení s ukazatelem jsou vstupní zařízení, která jsou určena pro stanovení pozice v prostoru a mohou být dále řazeny podle:
Další zařízení:
Herní zařízení
Vstupní zařízení, jako například tlačítka nebo joysticky, mohou být na jednom fyzickém zařízení kombinovány.
Zařízení snímající obraz a zvuk
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
02.03.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu „Půdní obal Země“ – str. 67-68
2. Zapiš si do sešitu:
42.hodina 02.03.2021
Pedosféra
-s vrchní část zemské kůry, půdní obal Země
Složení půdy:
1. Neživá část půdy
- pevné části
- kapalné části
2. Živá část půdy
- Organizmy
- bakterie
Typy půd
- půda je velké bohatství a má svou cenu
- podle profilu (vrstvy půd) rozeznáváme typy půd
Základní typy půd:
a) černozem – nejúrodnější, obsahuje mnoho humusu, nížiny
b) hnědozem – také úrodné, ale méně humusu, nížiny
c) hnědé půdy – tenká humusová vrstva, průměrně úrodné, pahorkatiny, většina půd na našem území
d) podzolové půdy – velmi tenká vrstva humusu, hory
Co tvoří profil půd:
a) vrstva, kde se tvoří humus
b) humus
c) zvětralá hornina
d) matečná hornina
Nebezpečí ohrožující půdu
- půdní eroze
- nepřiměřené hnojení
- úbytek půdy zástavbou
- ukládání nebezpečných odpadů
3. Vypracuj PL 44, kapitolu 30
03.03.2021
1. Přečti si v učebnice kapitolu „Živý obal Země. Organismy a jejich životní prostředí“ – str. 69-70
2. Zapiš si do sešitu:
43.hodina 03.03.2021
Biosféra – živý obal naší planety - úvod
- po téměř celé planetě jsou rostliny a živočichové, jen málo míst je zcela bez života
- různá místa=různé přírodní podmínky
- na přírodní podmínky má vliv zeměpisná šířka a nadmořská výška
- nejdůležitější přírodní podmínky – sluneční záření, voda, vzduch, půdy, vítr, oheň a přítomnost ostatních organismů
Příroda vytvořila na Zemi tyto typy krajiny (tzv. šířkové pásy):
1. tropické deštné lesy
2. savany
3. pouště
4. subtropy
5. step
6. lesy mírného pásu
7. tundry
8. polární oblasti
+ otázky a úkoly str. 70 a opakování str.70
3. Vypracuj PL 44, kapitolu 31
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
On-line výuka dne 23.02.
- učebnice str. 7 žahavci
- pracovní sešit str. 5
- zápis do sešitu:
Žahavci
- vyskytují se hlavně v mořích, někteří z nich i ve sladké vodě
- mají žahavé buňky sloužící k lovení potravy a k obraně
. jejich tělo je paprsčitě souměrné
- zástupci:
a) medúzy – většinu života se volně pohybují (talířovka ušatá, kořenoústka plicnatá)
b) koráli a sasanky – většinu života žijí přisedle (sasanka koňská, sasanka hnědá)
c) nezmaři – většinu života žijí přisedle (nezmar hnědý)
+ namaluj talířovku ušatou
1.přečti si text Mykénská civilizace uč. str. 63, 64
2.opiš si zápis
3. přečti si přiložený text a splň úkol do sešitu, ofoť mi to a pošli hotové do pátku 26.2. na můj email heinzovahana@seznam.cz ; úkol zní : Vypiš všechna místa , která při svém bloudění Odysseus navštívil a s kým se setkal.
Opiš si zápis do sešitu do 8.3. Pokud jej máš, tak nepiš!
Periferní zařízení
Jako periferní zařízení označujeme ty počítačové nástroje, které nejsou nezbytně nutné pro provoz počítače, ale zefektivňují, zpříjemňují a zrychlují práci.
Tato zařízení můžeme blíže rozčlenit na vstupní a výstupní.
Vstupní zařízení:
Za vstupní zařízení považujeme všechny přístroje, pomocí kterých se zadávají data DO počítače – tedy ke zpracování.
Textová vstupní zařízení
Zařízení s ukazatelem
Zařízení s ukazatelem je jakékoliv lidské rozhraní, které umožní uživateli vložit prostorové údaje do počítače.
Zařízení s ukazatelem jsou vstupní zařízení, která jsou určena pro stanovení pozice v prostoru a mohou být dále řazeny podle:
Další zařízení:
Herní zařízení
Vstupní zařízení, jako například tlačítka nebo joysticky, mohou být na jednom fyzickém zařízení kombinovány.
Zařízení snímající obraz a zvuk
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
23.02.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu „Ledovce“ – str. 63-64
2. Zapiš si do sešitu:
40.hodina 23.02.2021
C. Ledovce
- je to těleso z ledovcového ledu
Máme dva typy:
3. Vypracuj pracovní list 42
24.02.2021
1. Přečti si v učebnice kapitolu „Podpovrchová voda“ – str. 65-66
2. Zapiš si do sešitu:
41. hodina 24.02.2021
D.Podpovrchová voda
-vzniká vsáknutím vody do půdy
Dělí se na:
E.Voda v atmosféře
- je zde přítomná jako pára
- je to 0,001% z veškeré vody na Zemi
- je zde ve skupenství plynném
3. Vypracuj pracovní list 43
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
Od pondělí 15.02. do pátku 19.02. budou v proskleném vchodu do žákovských šaten ponechány pracovní listy potřebné pro výuku přírodopisu. Všechny prosím o vyzvednutí!
- učebnice str. 5 + 6 úvod do říše živočichů
- zápis do sešitu:
Řecko
1.přečti si text v učebnici na str. 62 a opiš si zápis
2.do úterý 16.2. do 15.00 hod. pošli splněné úkoly z předešlého týdne ( PS str.35/ 2,3,4,5) – pošlete všichni, i ti, co to posílali již dříve
3. PS str. 36 /1,2 ) úkol č.1 dělej podle učebnice na str. 62, hotové pošli do pátku 19.2. do 12.00 hod. na mou emailovou adresu ( Hlídej si čas!!!)
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
16.02.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu „Vodstvo na pevninách“ – str. 60-61 a kapitolu „Jezera, bažiny a jiné vodní nádrže“ – str. 62-63
2.Zapiš si do sešitu:
38.hodina
16.02.2021
Jezera, nádrže a jiné vodní nádrže
b) Jezera
- je to přirozená nádrž stojaté vody
Dělení jezer dle původu:
Umělé vodní nádrže – - vytvořil je člověk
- patří sem rybníky a přehrady
c) Přehrady – vznikají přehrazením koryt velkých řek hrázemi
Slouží k :
Největší v ČR se jmenuje Lipno (Jižní Čechy – Vltava)
d) Rybníky – slouží k chovu ryb
V českých zemích mají tradici (od 16. století)
Největší se jmenuje Rožmberk a je v Jižních Čechách
e) Bažina – vznikají z jezer, která se zanesou hlínou a pískem
Zarůstají pobřežními rostlinami
Největší v ČR jsou na Šumavě
3. Vypracuj pracovní list 38
4. Vypracuj pracovní list 39
17.02.2021
1.Zapiš si do sešitu:
39.hodina
17.02.2021
Vodstvo na pevnině – pracovní list 38, 39, 40 a 41
2. Vypracuj pracovní list 40
3. Vypracuj pracovní list 41
1. On-line hodina – čtení textu, kontrola cvičení, přítomný čas prostý
2. Na příslušném odkazu splň zadaná cvičení
Exercise 1: Present simple
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/grammar/exercise1?cc=cz&selLanguage=cs
Exercise 2: Present simple – negative (klikni na chybu ve větě a do rámečku pod větou doplň správnou variantu.
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/grammar/exercise2?cc=cz&selLanguage=cs
3. Zopakuj si měsíce v roce + řadové číslovky (slovní zásoba WB p.80/ Unit 1A, B)
4. SB p.10/ ex.1a – poslouchej a opakuj (Ti, kteří nemají učebnici vložím fotku do Teams – v kanále anglický jazyk do souborů)
Page 10/ Exercise 1a
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
5.WB p.6/ ex.1,2 – napiš/doplň měsíce v roce
6. SB p.10/ ex.2 PÍSEMNĚ do ŠS – napiš, o jaký měsíc se jedná – piš JEN TEN MĚSÍC
Vzor: the tenth month (desátý měsíc)
October (říjen)
7. Opakuj si / uč se čtení + překlad textu a slovní zásobu
Ve čtvrtek 04.02. + v pátek 05.02. budou v proskleném vchodě do žákovských šaten ponechány nové učebnice pro výuku přírodopisu. Každý z Vás ji bude mít označenou štítkem s vašim jménem. Všechny prosím o vyzvednutí.
2 opakování + Kréta
1. do sešitu vypracuj úkol z učebnice na str.60 /1 ( napiš jen číslici, písmeno a stát – na ten nezapomeň!!!) , dále vypracuj v PS str. 34 celou – hotové oboje pošli na mou emailovou adresu do středy 3.2. do 18.00 hod.
2.přečíst si text v učebnici na str. 61 – Kréta a opiš si
zápis
3. písemně do sešitu za zápis odpověz : O čem je pověst o Minotaurovi ? ( odpověď nalezneš v učebnici nebo hledej na internetu), ofocené mi pošli na mou emailovou adresu do pátku 5.2. do 12.00 hod.
4.vypracuj v PS str.35/ 2,3,4,5 (zatím neposílej, budu to chtít až další týden)
02.02.2021
1. Přečti si v učebnici kapitolu „Oceánská voda“ – str. 59-60
2. Zapiš si do sešitu:
36.hodina – distanční 02.02.2021
Pohyby mořské vody
- oceány se pořád pohybují
Máme tři druhy pohybů oceánů:
a) vlnění
- vzniká vlivem větru, způsobuje tzv. mořský příboj (tsunami)
b) příliv a odliv
-změny ve výšce mořské hladiny na pobřeží v průběhu 24 hodin
-je to způsobeno přitažlivostí Měsíce a Slunce
c) oceánské proudy
-způsobují to pravidelné větry, teplota vody a její různá slanost
03.02.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu „Vodstvo na pevninách“
2.Zapiš si do sešitu:
37.hodina - distanční 03.02.2021
B.Vodstvo na pevnině
a)Vodní toky
- sladká voda, řeky, říčky, potoky
- na začátku je vždy pramen
Přítok: vodní tok, který ústí do většího vodního toku (jsou levé a pravé)
Říční síť: všechny vodní toky na daném území
Povodí: území, z kterého voda stéká do jedné řeky
Úmoří: území, z něhož řeky odvádějí vodu do jednoho moře
Průtok: množství vody, které proteče korytem za 1 vteřinu
3.Vypracuj na pracovním listě 38 oddíl 25
1. Opakování ÚHLŮ
Úkoly:
2. Procvičování DESETINNÝCH ČÍSEL
Úkoly:
Desetinná čísla – Procvičování online – Umíme matiku (umimematiku.cz)
Opakování
. Indie, Čína
1.nastuduj texty v učebnici na str. 56 – 59 a opiš si zápisy (zápis si můžeš i okopírovat , ale bude perfektně vlepený)- pozor !!!- do zápisu musíš něco dopsat!!!!
2.vypracuj v PS str. 31/3,4; str.32/3,4 ; str. 33/2,4 , pošli nejpozději do čtvrtka 28.1.do 15.00 hod. na mou emailovou adresu
3. dobrovolné , na získání dobré známky – vypracuj ve wordu referát o Velké čínské zdi nebo terakotové armádě, vlož i obrázky a odešli na mou adresu heinzovahana@seznam.cz , nezapomeň uvést, kdo referát vypracoval ( také do čtvrtka 28.1. do 15.00 hod.)
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
26.01.2021
34.hodina – distanční 26.01.2021
Hydrosféra - úvod
- je to veškerá voda na naší planetě
- bez vody není života
Formy vody na naší planetě:
a)oceány a moře
b)ledovce
c)podpovrchová voda
d)voda na pevnině (řeky, jezera, bažiny)
e)voda v atmosféře (vodní páry, ledové krystaly)
- voda se nikam neztrácí – koluje = oběh vody v přírodě
dnešním problémem je dostatek kvalitní (čisté) vody
27.01.2021
1. Přečti si v učebnici modré otázky na str. 59 a pokus se na ně odpovědět (zapiš do sešitu)
2. Zapiš si do sešitu:
35.hodina - distanční 27.01.2021
Voda v oceánech a mořích
pokrývá 71 % zemského povrchu
všechny oceány jsou propojeny, dělíme je na 4 části:
a)Tichý oceán
b)Atlantský oceán
c)Indický oceán
d)Severní ledový oceán
Moře – jsou to menší části oceánů
a)Vnitřní moře – jsou obklopena souší, s oceány spojena průlivy (Středozemní)
b)Okrajová moře – jsou spojena s oceány široce (Barensovo)
Ostrovy – části souše, které jsou obklopeny vodou
- skupiny ostrovů se nazývají souostroví
Břežní čára - místo, kde se oceán stýká se souší
Pobřeží – pruh území kolem břežní čáry
Zálivy – části oceánů a moří vnikající do pevniny
Poloostrovy – části pevnin vybíhající do oceánů a moří
>Průlivy – zúžené části oceánů a moří mezi pevninami nebo mezi ostrovem a pevninou
Průplavy – jako průliv, ale vytvořen lidskou rukou
Voda oceánů je slaná, proto se nedá pít a používat v zemědělství
Vypracuj oddíl 24 na pracovním listě č. 38
PŘÍŠTĚ POŠLU SPRÁVNÉ ODPOVĚDI A HODNOCENÍ !!!!!!!TAK TADY JSOU!!!
TEST č.5 6.třída 20.01.2021 Jméno :…………………………………..
1.Co to je atmosféra a která věda jí zkoumá ?
Vzdušný obal Země
Meteorologie
2.Z čeho se skládá vzduch ?
a)kyslík
b)dusík
c)oxid uhličitý
d)vodní páry
e)další látky (stopové)
3.Které jevy se měří za účelem předpovědi počasí?
a)sluneční záření
b)teplota vzduchu, půdy
c)vlhkost vzduchu
d)oblačnost
e)srážky
f)tlak vzduchu a vítr
4.Vyjmenuj 7 nejdůležitějších rovnoběžek (název+zem.šířka)
Rovník – 0° z.š.
Obratní Raka – 23,5° s.š.
Obratník Kozoroha – 23,5° j.š.
Severní polární kruh – 66,5° s.š.
Jižní polární kruh – 66,5° j.š.
Severní pól – 90° s.š.
Jižní pól – 90° j.š.
5.Kdy začíná v ČR podzim a jak se tento den jmenuje?
23.09.
Podzimní rovnodennost
6.Jaké máme na Zemi podnebné pásy?
a)tropický
b)subtropický
c)mírný
d)subpolární
e)polární
7.Co má vliv na proudění vzduchu na Zemi?
a)sluneční záření
b)otáčení Země kolem osy
c)pestrost zemského povrchu
HODNOCENÍ - CELKEM MAXIMÁLNĚ (NEJVÍCE) 37 BODŮ (2+5+6+14+2+5+3)
37 – 31 BODŮ 1
30 – 24 BODŮ 2
23 – 17 BODŮ 3
16 – 10 BODŮ 4
9 – 0 BODŮ 5
1. Procvičování ÚHLŮ
(termín odevzdání: do 23.1.)
Úkoly:
2. Procvičování DESETINNÝCH ČÍSEL
Úkoly:
1.vypracuj do sešitu úkoly z učebnice na str. 53/1 (spoj číslice s písmeny – vhodný pojem a obrázek); str. 53/4 -zapiš slova už po rozluštění,. Úkoly mi nafoť a pošli na mou emailovou adresu do středy 20.1. do 15.00 hod.
2.přečti si text v učebnici na str. 54 – 55 a opiš si zápis
3.vypracuj úkoly v PS a do pátku 22.1. do 12.00 hod. pošli na mou emailovou adresu
PS str. 29/1,2,3 + celá str. 30
19.01.2021
1.Přečti si v učebnici kapitolu „Odkud a kam vanou větry“ (str.53-55)
2.Zapiš si do sešitu:
32.hodina 19.01.2021
Oběh vzduchu v atmosféře
teplý vzduch je lehký a stoupá(oblast nižšího tlaku N),studený je těžký a klesá (oblast vyššího tlaku V)
vzduch proudí z V do N
Co má vliv na stálé proudění:
a)sluneční záření
b)otáčení Země kolem osy
c)pestrost zemského povrchu
20.01.
Zapiš do sešitu : 33.hodina 20.01.2021
Opakování atmosféra
1.Přečti si v učebnici kapitolu „Uragány, hurikány a tajfuny řádí“ (str.55-56)
2.Popros rodiče, aby ti zadali kontrolní test:
TEST č.5 6.třída 20.01.2021 Jméno :…………………………………..
1.Co to je atmosféra a která věda jí zkoumá ?
2.Z čeho se skládá vzduch ?
3.Které jevy se měří za účelem předpovědi počasí?
4.Vyjmenuj 7 nejdůležitějších rovnoběžek (název+zem.šířka)
5.Kdy začíná v ČR podzim a jek se tento den jmenuje?
6.Jaké máme na Zemi podnebné pásy?
7.Co má vliv na proudění vzduchu na Zemi?
PŘÍŠTĚ POŠLU SPRÁVNÉ ODPOVĚDI A HODNOCENÍ !!!!!!!
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
1. Procvičování ÚHLŮ
(termín odevzdání: do 16.1.)
Úkoly:
2. Procvičování DESETINNÝCH ČÍSEL
Úkoly:
1.přečti si text v uč. str. 48 – 51, 50-51
2.opiš si zápis do sešitu
3.vypracuj přiložený PL, buď si ho vytiskni, nebo opiš a doplň, pak mi ho ofoť a pošli na můj email do pátku 15.1.do 12.00 hod.
4.dobrovolné – kdo chce získat známku navíc, může vypracovat cvičení z PS, poslat mi je do pátku 15.1.do 12.00 hod., opakuji – úkol je dobrovolný
PS str. 27/5, 27/8, 28/1,2,3,4
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
– procvičování ÚHLŮ (termín odevzdání: do 8.1.)
Úkoly: Vypočítej příklady do ŠS v uč. str.96/4.,5.,6.
str.90/10 narýsuj a opiš všechny věty s tučnými pojmy (… úhel přímý, konvexní, nekonvexní….) i větu s ukazováčkem (Všimněte si…)
V početníku GEOMETRIE vypočítej str. 27, 28 a 29 celou
V oranžové PS celá str. 34
Page 8/ Exercise 4
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit1/audio?cc=cz&selLanguage=cs
- Učebnice str. 47 – 49 přečíst si kapitolu Houby
- Nastudovat si přiložený text na téma Houby vřeckovýtrusné
- Zápis do sešitu:
Houby
- dělíme na: kvasinky, plísně, houby s plodnicí, lišejníky
- hlavní znaky hub: buňky podobné rostlinám, ale neobsahují chlorofyl
- většina hub se živí rozkladem odumřelých těl organizmů (rozkladači)
- určité druhy napadají živé organizmy (parazitické houby)
Kvasinky
- jednobuněčné houby
- rozmnožují se pučením
- nejčastěji v půdě, na listech, květech nebo plodech rostlin, uvnitř těla nebo na těle živočichů
- způsobují kvašení
- použití: výroba piva, výroba vína, kynutého těsta
Plísně
- mnohobuněčné houby
- netvoří plodnice
- tělo tvořeno podhoubím, z něhož vyrůstají na stopkách výtrusnice, v nich se tvoří výtrusy, které
se po dozrání šíří vzduchem
- zástupci: plíseň hlavičková, štětičkovec
- využití: výroba antibiotik, plísňových sýrů
+ nakreslit si stavbu těla plísně hlavičkové
- Pracovní sešit str. 31 - 33
Dě 6.tř. 4. – 8.1.
1.přečti si text v učebnici 39 – 47
2.opiš si zápis a prohlédni si všechny obrázky k textu
3.zhlédni video na odkaze : Den, kdy byla objevena Tutanchamonova hrobka (26. listopad 1922) | TelevizeSeznam.cz
-z videa budou nějaké otázky v písemce
4.vypracuj úkoly v PS na str.23/1,3,4
Str. 24/5,6,7
Str.25/1,4
-úkoly pošli na mou emailovou adresu heinzovahana©seznam.cz do pátku 8.1. do 12.00 hod.
Jakmile přijdete do školy, bude opakování z Egypta, připravte se.
05.01.2021
28. hodina 05.01.2021
Atmosféra
Vzdušný obal Země
Vzduch je plyn, který je složen z:
a) kyslík
b) dusík
c) oxid uhličitý
d) vodní páry
e) další látky (stopové)
Ovzduší=plynný obal Země=atmosféra
Atmosféra se dělí na tyto části:
a) troposféra
b) stratosféra
c) ionosféra
d) exosféra
-vzduch má na různých místech různou teplotu a různý tlak
-vzduch obsahuje vodu v podobě vodní páry, tomu se říká vlhkost vzduchu
-další pojmy k vodní páře ve vzduchu: oblačnost, mlha, rosa, jinovatka, atmosférické srážky
06.01.
Přečti si v učebnici kapitolu „Počasí“ (str.48-49)
Zapiš si do sešitu:
- Vypracuj pracovní list č.30
Pracovní list č.31 – úkol č.2 – provézt měření v době od 07.01. do 13.01., do 14.01. odevzdat ke kontrole. KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
29.hodina 06.01.2021
Počasí
– okamžitý stav atmosféry do 15 km od povrchu Země
Co ho charakterizuje? :
- Vypracuj pracovní list č.31 a pošli je ke kontrole(e-mail, poštovní schránka)
procvičování desetinných čísel
Úkol: Vypočítej příklady v uč. str.80/6, 80/8, 81/13, 82 /18 a 82/20
V početníku vypočítej str. 26 celá
V oranžové PS celá str. 32-33
19. hodina ČESKÝ JAZYK MLUVNICE
– ZMĚNA HLÁSEK PŘI ODVOZOVÁNÍ – online výuka 24.11.
NÁPLŇ VÝUKY
1.PRACOVNÍ SEŠIT str. 14 – změny hlásek při odvozování – seznámili jsme se s poučkami
2.PS společně jsme vypracovali str. 14/cv. 1, 3, 4
3.Domácí úkol – nafotit a vložit do zadání nejpozději do středy 24.11.
Piš do domácího sešitu: učebnice str.30/cv. 2 (vytvoř slovo odvozené, v němž se střídá samohláska, postupuj takto: bílý-bělostný, kniha-knížka atd.)
Str. 30/cv.3, str.31/cv. 2
20.hodina ČESKÝ JAZYK – SLOH – distanční výuka 25.11.
Popis
V příloze – pracovní list VYNÁLEZ – popis předmětu
Přečti si text o Leonardu na Vinci.
Zpracuj úkol 2 – ohořelý kus papíru – doplň jej podle své fantazie, ale ať to dává smysl.
Úkol 3 – na obrázcích jsou vynálezy, popřemýšlej k čemu a jak sloužily, pokus se napsat k nim názvy a návody na všechny řádky.
Úkol 4 – doplň otázky
1.On-line hodina – can, have got
2. Překlad vět do ŠS – procvičování have got› přepiš následující věty do ŠS a přelož je do angličtiny. Vždy věta česky a hned pod ní anglicky.
1. On má čtyři pera.
2. Ona má pravítko.
3. Já mám jablko.
4. Oni mají dva pomeranče.
5. Ty máš sendvič.
6. On má deštník.
7. Ona má hodinky.
8. My máme dvě pití/nápoje.
9. Oni mají tři klíče.
10. On má sešit.
3. Procvičování › na příslušných odkazech splň zadaná cvičení.
Game – přečti si větu, otázku a vyber z nabízených možností variantu A nebo B nebo C, která je gramaticky správně – klikni na ni
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/have-got
Game – uspořádej slova ve správném pořadí – nejprve vyber slovo a pak klikni na prázdný rámeček, kam patří. – dokončíš-li větu, dej šipku doprava – další a nakonec si dej vyhodnocení
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/have-got
On-line výuka dne 08.12. od 8:45 do 9:20 – budeme společně pracovat na úkolech pro tento týden
Zápis do sešitu:
Sinice
On-line výuka dne 24.11. od 8:00 do 8:45 – budeme společně pracovat na úkolech pro tento týden
Zápis do sešitu:
Viry
+ namaluj si do sešitu obrázek bakteriofágu
Zadání je Teams
1.přečti si texty v učebnici na str. 34 -37 a nauč se je
2.opiš si zápisy
3.vypracuj úkoly v PS na str. 20/3,4 ; str. 21/2,3 ; str. 22 celá
-úkoly neposílej, doneseš je v pondělí 14.12. do školy, ale budou všechny tři stránky podepsané od rodičů jako běžný domácí úkol
4.pod zápisy vypracuj písemně úkol z učebnice ze str.38/1, pak ho ofoť a pošli do pátku 11.12. do 12.00 hod.na mou emailovou adresu heinzovahana@seznam.cz
(do sešitu napíšeš jen správné spojení číslic a písmen)
1.přečti si text v učebnici na str. 30 – 33
2.opiš si zápis
3.vypracuj úkoly v PS str.18/3,4
str. 19/5,7 , poté je ofoť a pošli na mou emailovou adresu do pátku 27.11. do 12.00 hod.
Upozornění : Jakmile přijdete do školy v pondělí , budeme psát opakování – Doba bronzová, doba železná, Keltové , tak se naučte!!!
08.12.2020
24. hodina – distanční 08. 12. 2020
působením vnějších přírodních činitelů na zemský povrch dochází k rozpadu pevných hornin na stále menší části – to se nazývá zvětrávání.
Co působí na zemský povrch: sluneční záření, voda a led, rostliny, vítr
09.12.
25. hodina - distanční 09. 12. 2020
Dešťová voda se dostává do potoků a řek
Potoční a říční voda protéká žlabem, kterému říkáme koryto
Úlomky hornin, které se obrušují v řekách a potocích se nazývají valouny
Řeka valouny unáší, drobí na písek a ten se pak usazuje – vznik říčních nánosů
Každá řeka má tyto části:
a)pramen
b)horní tok
c)střední tok
d)dolní tok
e)ústí nebo delta
3. Vypracuj pracovní list č. 29
Mgr. Ondřej Schulz
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
24.11.2020
20.hodina – distanční
24.11.2020
Sopečná činnost
-litosférické desky se pohybují a tím dochází k přemísťování roztavených hornin a ty se přesouvají z hlubin
zemského nitra na povrch
Magma – roztavená zemská hmota
Láva – magma rozlévající se z kráteru sopek
Gejzíry – výrony horké vody na povrchu země
25.11.
21. hodina – distanční
25.11.2020
Vznik hor
Jak vlastně vznikly hory?
1. Vrásněním (vrásové pohoří)
2. Kernými zlomy (kerné pohoří)
3. Sopečnou činností (sopečné pohoří)
1. tam, kde se pohybují proti sobě litosférické desky – velký tlak – vrstvy zemské kúry se prohnou do vln=vrásy
-tento děj se nazývá vrásnění a vznikne vrásové pohoří
-Vrása má dvě části: a)sedlo – vyklenutí nahoru (horské hřbety)
b)koryto – prohnutí dolů (údolí)
Vznik hor – pracovní list 26 a 27
3. Vypracuj pracovní list č. 26
a pracovní list č. 27 (27 bez kapitoly 16.)
(posílám obrázek 16 k úkolu z PL 24/cv.2)
Mgr. Ondřej Schulz
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
16. HODINA – SLOH – online hodina 18.listopadu
1. Seznámili jsme se s náplní budoucích hodin – POPIS
2. Přečetli jsme si článek: str. 138 Babiččina truhla, odpověděli na otázky v cv.1, pracovali jsme s článkem str. 139/cv. 3 Moje nejmilejší hračka
3. Domácí úkol do pátku 27. listopadu str. 139/cv.4 POPIŠ SVOU NEJMILEJŠÍ VĚC (hračku atd.) do slohového sešitu a zašli do zadání v Teamsu v délce minimálně 12 řádků, nezapomeň rozdělit text na 3 odstavce a nadpis.
On-line výuka dne 19.11. od 8:30 do 9:15 – budeme společně pracovat na úkolech pro tento týden
-Učebnice str. 32 – 33 přečíst si kapitolu Jednobuněčnost a mnohobuněčnost
-Nastudovat si přiložený text na téma Buňka
- text si opsat do sešitu + namalovat si (i s popisem) buňku živočišnou +
rostlinnou
Zápis do sešitu:
Jednobuněčnost a mnohobuněčnost
-jednobuněčné organizmy – tvořeny jednou buňkou (např. krásnoočko)
-mnohobuněčné organizmy – tělo tvořeno více buňkami, které vzájemně spolupracují a nemohou žít samostatně (např. člověk)
-kolonie – tvořeny více buňkami, každá má svoji funkci, ale může žít i samostatně (např. váleč koulivý)
mnohobuněčné organizmy – každá skupina buněk má svoje místo a svoji funkci, kterou vykonává
- Pracovní sešit str. 20
Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz nebo na MS Teams do 20.11.
pracovní list http://jane111.chytrak.cz/F6/PL_12_delka_2.pdf
Hodně z vás mi stále neposílá vypracované úkoly,byli jste upozorněni.Pokud mi je nedodáte,máte pětku. Napište mi prosím do chatu,pokud něčemu nerozumíte.
Všechny úkoly prosím od nynějška jen na teams chat.
1.Pracovní list – doplň tajenku a vyhledej skrytá slova z doby poznávání kovů a pravěku ( písmena, slabiky z konce slova a začátku, př. Lepidlo se vyrábí – vyjde ti zvíře los)
Pl si můžeš vytisknout, pokud nemáš možnost, tak si ji opiš a rovnou doplň, druhý úkol napiš jen ta slova, která jsi našel (-a)
2. Práce v PS str. 16 celá, str. 17 /1, 3
Až budeš mít hotovo, ofoť a pošli oboje na mou emailovou adresu do pátku 20.11. do 12.00 hod.
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
18.11.2020
19. hodina - distanční Zemětřesení
18.11.2020
pracovní list č. 22,
pracovní list č. 23
pracovní list č. 24 (24 bez kapitoly 14. – to budeme brát až příští týden)
Mgr. Ondřej Schulz
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
12. hodina – MLUVNICE – SLOVOTVORNÝ ROZBOR – online výuka 10. listopadu 2020
1. Zkontrolovali jsme si domácí úkol z pracovního sešitu str. 9/cv. 7-11
2. Vysvětlili jsme si, co je slovotvorný základ, slovotvorný prostředek, slovo základové a odvozené
3. Domácí úkoly: pracovní sešit str. 10/cv. 1,2, str. 11/cv. 1 a,b, c – vypracujte a pošlete nejpozději do středy 11. 11.
13. hodina ČESKÝ JAZYK – SLOH 11.listopadu
1. Dokonči vyprávění o starém psu z?učebnice str. 136/ C cv. 1
Přečti si zadání, vymysli nadpis pohádky, opiš poslední větu z?textu a pokračuj ve vyprávění. Minimální délka bude 12 řádků a více.
Nezapomeň, že vyprávění má být poutavé, zajímavé, pohádky musí končit šťastně. Pokus se vytvořit přímou řeč, text rozdělit na odstavce, neopakovat slovesa a používat dějová slovesa.
Text piš do slohového sešitu za vyprávění labutě. Vynechej mezi nimi alespoň čtyři řádky.
Práci pošli do zadání na Teams nejpozději do pátku 13. listopadu.
14. hodina ČESKÝ JAZYK – MLUVNICE – ROZBOR STAVBY SLOVA – online výuka 12. listopadu 2020
- nebyl přítomen Adam – nutno splnit všechna cvičení, která jsme udělali
1. Zkontrolovali jsme si úkoly str. 11/cv. 1, 10/cv.1,2
2. Pracovní sešit – vyplnili jsme str. 12/ cv. 1-5
3. Domácí úkol – vystřihni a vlep do sešitu poučku z pracovního sešitu str. 10- SLOVOTVORNÝ ROZBOR, str. 12 – ROZBOR STAVBY SLOVA
- piš do domácího sešitu (kdo nemá, do školního) učebnice str. 26/cv.7 (loď/ka odvozené slovo od -loď-základové – KA-přípona, pra/babička-babička, atd.)
Učebnice str. 27/cv. 3 (vypiš z každého řádku pouze slova, která nepatří do skupiny slov příbuzných)
Učebnice str. 28/ cv. 5 (ke každému slovu zkus vymyslet minimálně 5 slov příbuzných-můžeš i více)
Nafocené úkoly z učebnice nafoť a vlož do zadání v českém jazyce (poučky posílat nemusíš) do soboty 14. listopadu
15. HODINA ČESKÝ JAZYK-LITERATURA-online výuka 13.listopadu
- chyběl Adam
1. Zopakovali jsme si pojem pohádka, dopsali si do pojmů pod pohádku:
Dělení pohádky
2. Zapsali jsme si informace o C.Bretanovi z minulé hodiny – viz níže a odpověděli na otázky k ukázce str. 34-41:
POHÁDKA
CLEMENS BRENTANO (1778-1842)
Vyplň úkoly:
Hlavní postavy: princ Večvůt, hrnčíř a hrnčířka, myrtová panna, 9 zlých dívek
Kouzelné předměty: myrtová větvička, keř
Magické číslice a jejich spojení: 9 dívek, 9 prstů-větviček
Závěr: svatba – prince a myrtové panny
Jak bylo zlo potrestáno: 9 vražednic pohltila země a vyrostla nad nimi bylina – tzv. pětiprstka
3. Přečetli jsme si pohádku Jabloňová panna ze str. 41-46
4. Doplnit do tabulky s prezentací své jméno k spisovateli, kterého sis vybral
5. Dočíst knihu BÁJE a napsat k ní obsah, další informace
ČETBA knihy BÁJE
Na čistý list, který potom bude vložen v literární složce – napíšeš tyto informace o knize, kterou jsi přečetl:
Nafoť a pošli na ČJ Teams nejpozději do pátku 27.listopadu.
On-line výuka dne 10.11. od 9:30 do 10:00 – budeme společně pracovat na úkolech pro tento týden
- text si opsat do sešitu + namalovat si (i s popisem) buňku živočišnou +
rostlinnou
Zápis do sešitu:
SAMOSTATNÁ PRÁCE do školního sešitu:
1) Přiřaď k číslům správnou odpověď.
1. Cytoplazma a) Zelené tělísko obsahující chlorofyl
2. Vakuola b) Rosolovitá živá hmota
3. Chloroplast c) Dutina, obsahující buněčnou šťávu
2) Jaký je zásadní rozdíl mezi rostlinnou a živočišnou buňkou?
Fyzika 6: vyplň pracovní list http://jane111.chytrak.cz/F6/PL_12_delka_1.pdf (nemusíte tisknout,pište klidně do sešitu).
Pozor,cvičení 9 ústně.
Křížovka ze cvičení 10 je na samostatnou známku (opakování). Vyfoťte ji apošlete spolu se zbytkem pracovního listu.
Hodně z vás mi stále neposílá vypracované úkoly,byli jste upozorněni.Pokud mi je nedodáte,máte pětku. Napište mi prosím do chatu,pokud něčemu nerozumíte.
Všechny úkoly prosím od nynějška jen na teams chat.
1.Vypracuj do sešitu opakování z uč. str. 26/2 (přiřaď k sobě slovní pojmy z druhé poloviny str. 26 1 -13 a k nim obrázkové pojmy A – M; v sešitě to bude např. 1B, 2A….
2. Do sešitu dále splň na str. 27/7( najdi nejméně 5 slov a v cv.8 budeš hledat slova, která se v písmenkách pomíchala a jen napíšeš slovo, které jsi rozluštil)
Úkol 1. i 2. ( tedy všechna tři cvičení) mi pošli do pátku 13.11. do 12.00 hod. na mou emailovou adresu heinzovahana@seznam.cz, kdo nedodrží termín , má pětku!!!
3. Přečti si v učebnici na str. 28- 29 nové učivo a opiš si zápis do sešitu
Dě 6. tř. 9 . – 13.11. zápis : Starověk – hlavní rysy
1.vznik prvních států ( důležité bylo, že se předkové usadili na jednom místě, začali zemědělství a chov dobytka – Blízký východ)
2.vynález písma a 3.rozvoj vzdělanosti
(znalost písma je prvním předpokladem vzdělanosti a civilizace – první písemné prameny)
První zemědělské oblasti vznikly :
Mezopotámie – u řek Eufrat, Tigris
Egypt – Nil
Indie – Ganga, Indus
Čína – Chuang-che, Jang-c-tiang
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
10.11.2020
17.hodina
10.11.2020
Stavba Země
Popros rodiče, aby ti zadali kontrolní test.
TEST č.2 10.11.2020 2020/2021 6.třída Jméno: ……………………
11.11.2020
18.hodina
11.11.2020
Dno oceánů
Dno oceánů se skládá z těchto částí :
Vypracuj pracovní listy č. 21 a pracovní list č. 22
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
DESETINNÁ ČÍSLA – násobení, dělení 10,100,1000
1.úkol: do ŠS vypočítej z učebnice na str. 50 / cv.18
2.úkol: do ŠS vypočítej z učebnice slovní úlohu na str. 50 / cv.17 (nezapomeň na zápis, výpočet a odpověď)
(splněné úkoly vyfoť a pošli oknem Práce studenta přes Ms TEAMS)
5. hodina ČESKÝ JAZYK – SLOH VYPRÁVĚNÍ- práce s textem, slovesy – online výuka 21. 10. v 8:30 hodin
9. hodina ČESKÝ JAZYK – SLOH – online výuka pátek 30.10.
10. hodina ČESKÝ JAZYK 6. třída – MLUVNICE - NAUKA O SLOVĚ – online výuka 5. 11
-Učebnice str. 27 – 29 přečíst si Pozorování přírody
-Zápis do sešitu:
Pozorování přírody
-Dalekohled = pozorování vzdálenějších objektů
-Lupa = pozorování detailů přírody
-Mikroskop = pozorování objektů pouhým okem neviditelných
+Namalovat si mikroskop (i s popisem) z učebnice str. 27
-Pracovní sešit str. 17 + 18
-Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz nebo na MS Teams do 6.11.
fyzika – zapsat Aritmetický průměr měření:
-naměřené veličiny vydělíme počtem měření
http://jane111.chytrak.cz/F6/12.pdf
Přečíst a udělat tabulku do sešitu, vyfotit, vše poslat na teams nebo jizikova@seznam.cz.
1.přečti si texty v učebnici na str. 23- 25
2.opiš si zápisy
3.vypracuj v PS zadané úkoly, pak je nafoť a pošli do pátku 6.11. do 12.00 na mou emailovou adresu : heinzovahana@seznam.cz
Ps str. 14 / 2, 3, 4
PS str. 15/ 1,3
Zeměpis 6. třída
Níže výuka na tento týden:
03.11.2020
15.hodina 03.11.2020
Nadmořská výška a výškové rozdíly v krajině
- mapa je rovná, planeta Země kulatá, proto je zobrazení na mapě zkresleno
- zmenšení mapy oproti skutečnosti udává měřítko mapy, číselný a grafický údaj
1 : 25 000 = 1cm na mapě je 0,250 km ve skutečnosti (posun desetinné čárky o 5 míst)
-nadmořská výška – údaj, který udává jak vysoko je dané místo od hladiny oceánu
- je to číslo u výškové značky (kóty)
- nadmořskou výšku udávají i tzv. vrstevnice – jsou to čáry, které spojují místa o stejné nadmořské výšce
(pěkná ukázka v učebnici)
- mapy se dnes vytváří pomocí družic a leteckých snímků, méně už pak pohybem v terénu (jen podrobnosti)
- v počítačích máme digitální mapy
3. Vypracuj pracovní list č.17
04.11.
16. hodina 04.11.2020
Práce s mapou místní krajiny
Topografická mapa – přesná a podrobná
Obsah topografické mapy:
1. Výškopis – vrstevnice, výškové body
2. Polohopis / Barvy – modrá=řeky + vodní plochy, zelená=rostlinstvo(lesy, sady, zahrady), černá – stavby (domy, silnice, cesty)
3. Popis – plně nebo zkratky
Značkový klíč/legenda – vysvětlivky značek, které najdeme v mapě (modrý pás učebnice str.26)
Projdi si virtuální výlet podle učebnice str.26 - 27
Mgr.Ondřej Schulz
KDO POTŘEBUJE S NĚČÍM POMOCI, PIŠTE NA zsmsmedlov@seznam.cz.
21.10. DISTANČNÍ VÝUKA M6
DESETINNÁ ČÍSLA – procvičování
1.úkol: V oranžovém pracovním sešitku ARITMETIKA dopočítej všechna cvičení na straně 16 - 17
2.úkol: Ve školním sešitě sestroj trojúhelní KLM: k=7cm, l=4, m=5cm
(nezapomeň provést náčrt a poté konstrukci)
19.10.
ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL – procvičování, OPAKOVÁNÍ ČTVERCE
1.úkol: V POČETNÍKU vypočítej na straně 17 / cv. 2 , 3 a 4 (doplňuj si pomocné nuly)
(příklady počítej ODZADU, dodržuj postupné počítání v odpovídajících si řádech)
2.úkol: Ve školním sešitě sestroj čtverec ABCD: a=7cm a vypočítej jeho obvod a obsah
(nezapomeň provést náčrt a poté konstrukci)
15.10. DISTANČNÍ VÝUKA M6
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL – procvičování, OPAKOVÁNÍ OBDÉLNÍKU
1.úkol: V POČETNÍKU vypočítej na straně 16 / cv. 2 , 3 a 4 (doplňuj si pomocné nuly)
(příklady počítej ODZADU, dodržuj postupné počítání v odpovídajících si řádech)
2.úkol: Ve školním sešitě sestroj obdélník ABCD: a=6cm, b= 4cm a vypočítej jeho obvod a obsah
(nezapomeň provést náčrt a poté konstrukci)
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL – procvičování, OPAKOVÁNÍ TROJÚHELNÍKU
1.úkol: V oranžovém pracovním sešitě ARITMETIKA vypočítej celou stranu 19
(příklady počítej ODZADU, dodržuj postupné počítání v odpovídajících si řádech)
2.úkol: Ve školním sešitě sestroj trojúhelník ABC: a=6cm, b= 4cm, c=4cm
(nezapomeň provést náčrt a poté konstrukci, pozor na určení správných stran!)
PROCVIČOVÁNÍ ZAOKROUHLOVÁNÍ, POROVNÁVÁNÍ, SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
1.úkol: V početníku (PS) na str.15 / cv.3 zopakuj zaokrouhlování des. čísel
2.úkol: V početníku (PS) na str.14 / cv.4, 5 porovnávej des. čísla
3.úkol: V početníku (PS) na str.16 / cv.1 procvičuj sčítání des. čísel
(doplňuj si pomocné nuly do chybějících řádů)
4.úkol: V početníku (PS) na str.17 / cv.1 procvičuj odčítání des. čísel
(doplňuj si pomocné nuly do chybějících řádů)
literatura – téma Báje 23.10.2020
MLUVNICE – Zvuková stránka jazyka 22.10.2020
MLUVNICE – HLÁSKOSLOVÍ – úterý 20. 10.
Mluvnice 6. třída – 2 . hodina
1 )Nafotit a poslat úkoly – kdo nezaslal nejpozději do 16:10 do 8.00 hod.
Pracovní sešit str. 35/cv C
Školní sešit – poučka hláskosloví – budete opisovat (učíme se tím)
Školní sešit – str. 14/ cv. 3 – 6 vět, cv. 5
2) Opsat SLABIKY – poučka do školního sešitu
3) Pracovní sešit str. 5/cv. 1 – celá, 2, 3 (kdo byli online mají už některá cvičení hotová)-zaslat nejpozději do pondělí 19. 10.
4) Další online hodina bude v úterý 20. 10 v 8.00 hodin (posuneme čas) – povinně už všichni
5) V pátek 16. 10. online výuka literatura – dobrovolné v 8.30 hodin.
Zápis:
Slabiky
Slabiku tvoří alespoň jedna samohláska nebo dvojhláska (většinou ve spojení se souhláskou).
Někdy může samohlásku zastoupit souhláska R nebo L (chR-pa, vL-na) – říkáme jim SLABIKOTVORNÉ SOUHLÁSKY
19.10. - 23.10.
- Učebnice str. 23 – 25 přečíst si potravní vztahy organizmů
-Zápis do sešitu:
Rozdělení organizmů podle způsobu získávání energie
- producenti – produkují organické látky (cukry), ze kterých získávají energie (=zelené rostliny)
- konzumenti - látky nutné k životu neumějí vyrobit sami, přijímají je v potravě (konzumují)
- rozkladači – rozkládají mrtvá těla všech organizmů a odpadní látky, které vyloučí
- potravní řetězec = předávání živin mezi producenty, konzumenty a rozkladači
- potravní pyramida – vyjadřuje vztahy mezi jedinci v jednotlivých částech potravních řetězců
+ namalovat si do sešitu potravní pyramidu ze str. 25 (nahoře)
- parazitizmus – organizmus (=parazit) žije na úkor druhého organizmu (=hostitele)
- symbióza – výhodné soužití svou organizmů (př. mšice a mravenci; mořská sasanka a klaun
uzdičkatý)
- Pracovní sešit str. 15 – 16
- Úkoly prosím nafotit a poslat na e-mailovou adresu: kratka.medlov@seznam.cz nebo na MS Teams
13.10.
16.10.
Ekosystém
- ekosystém = soubor všech živých organizmů žijících v určitém prostředí propojený
s neživou přírodou
- vodní (rybník, řeka, moře)
- suchozemské (les, louka, poušť)
- přírodní ekosystém = bez zásahu člověka (poušť)
- umělý ekosystém – vytvořen člověkem (pole, zahrada, park)
19. - 23.10.2020
přečíst http://jane111.chytrak.cz/F6/10.pdf
Vypsat: http://jane111.chytrak.cz/F6/11.pdf
Přečíst a vypsat http://jane111.chytrak.cz/F6/6.pdf
Přečíst a zopakovat si http://jane111.chytrak.cz/F6/8.pdf
19. – 23.10.
1.přečti si text v učebnici na str. 21- 22
2.opiš si zápisy
3.vypracuj úkoly v PS na str. 12 / 2, 5; str. 13 / 2, 3, 4
Dě 6. tř. 12. – 16.10.
1.přečti si zápis v učebnici na str. 18 – 20
2.opiš si zápis do sešitu
3.vypracuj úkoly v PS ( pokud některé máš, máš vystaráno a uděláš jen ty, které ti ještě chybí)
Ps str. 7 / 12, 15; str. 8 celá; str. 9 / 17, 18, 2; str. 10 / 3, 4, 5; str. 11/ 7